مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

34
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

14
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر هوش تجاری در مدیریت ارتباط با مشتری با هدف افزایش مزیت رقابتی در دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف: صنعت گردشگری ایران برای تحقق اهداف و برنامه های تدوین شده, نیازمند به کارگیری شیوه های علمی و کارآمد مدیریتی است تا با حداقل هزینه, حداکثر کارایی را داشته باشد و همچنین در میدان رقابت, نیازمند راهبردی برای منحصربه فردبودن است. در این راستا, کسب مزیت رقابتی, استفاده از هوش تجاری و همچنین بهبود مدیریت ارتباط با مشتریان (گردشگران) راهگشای تداوم بقا و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در بازار سخت رقابتی این صنعت است. هدف از این تحقیق, بررسی تأثیر هوش تجاری در مدیریت ارتباط با مشتری با هدف افزایش مزیت رقابتی است که در سطح دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران انجام شده است.روش: پرسش نامۀ استاندارد این تحقیق, براساس اهداف و فرضیه‏های پژوهش, مشتمل بر 3 متغیر و 94 سؤال است که ازطریق نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏ای در بین 327 نمونۀ آماری توزیع شد. همچنین روش تحقیق از نوع توصیفی _ کاربردی بوده و از نظر نحوۀ گردآوری داده ها, در زمرۀ تحقیقات هم بستگی قرار می‏گیرد.یافته‏ها: نتایج تحلیل داده ها در نرم افزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی.‏ال‏.اس نشان دادند که هوش تجاری با مدیریت ارتباط با مشتری روابط مثبت و معناداری دارد. تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر مزیت رقابتی هم تأیید شد. همچنین تأثیر هوش تجاری در مزیت رقابتی و رابطۀ مثبت و معنی‏دار میان آن ها نیز تأیید شد.نتیجه‏گیری: براساس نتایج سایر آزمون‏های پژوهش, به منظور بهبود عملکرد و سیاست‏های بخش دولتی و صاحبان این کسب وکارها در راستای بهبود شاخص‏های اقتصادی آن در سطح داخلی و برون سازمانی راهکارها و توصیه‎هایی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button