مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

891
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل چند سطحی عوامل موثر بر انگیزه خدمت در بخش عمومی

صفحات

 صفحه شروع 721 | صفحه پایان 742

چکیده

 دانش سازمانی در حال حرکت به سمت شکل گیری پارادایمی است که بتواند شکاف میان سطوح خرد و کلان را در تئوری ها و پژوهش ها کم یاحذف کند. یکی از موضوعاتی که به ماهیت چندسطحی آن در پژوهش های اخیر توجه شده است, موضوع انگیزه خدمت در بخش عمومی است. در این پژوهش, انگیزه خدمت در بخش عمومی در جایگاه ساختاری چند سطحی بررسی شده است. داده ها به کمک نرم افزار تحلیل خطی سلسله مراتبی (HLM) که یکی از روش های تجزیه وتحلیل چند سطحی است, تحلیل شده اند. با بهره مندی از روش نمونه گیری طبقه ای, پرسشنامه استاندارد در اختیار کارکنان 38 سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران قرار گرفت و 824 پرسشنامه تجزیه وتحلیل شد. خروجی نرم افزار نشان دهنده روابط چند سطحی متغیرهای پژوهش بود. انسجام گروه کاری به عنوان متغیر سطح گروهی, سبب تعدیل رابطه میان رهبری تحولی و انگیزه افراد برای خدمت در بخش عمومی می شود. بر اساس نتایج, اگر چه رهبری عامل تعیین کننده انگیزه خدمت در بخش عمومی است, مولفه های گروه های کاری تاثیر بیشتری در این زمینه دارند, به طوری که انگیزه خدمت در بخش عمومی (متغیر سطح فردی) توسط کیفیت ارتباط اعضای گروه تحت تاثیر قرار می گیرد. از یافته های مهم این تجزیه وتحلیل چندسطحی, اثر تعدیل کننده جو سازمانی (متغیر سطح سازمانی) بر رابطه بین عوامل فردی و گروهی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانان، حامد. (1394). تحلیل چند سطحی عوامل موثر بر انگیزه خدمت در بخش عمومی. مدیریت دولتی، 7(4 )، 721-742. SID. https://sid.ir/paper/139863/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانان حامد. تحلیل چند سطحی عوامل موثر بر انگیزه خدمت در بخش عمومی. مدیریت دولتی[Internet]. 1394؛7(4 ):721-742. Available from: https://sid.ir/paper/139863/fa

    IEEE: کپی

    حامد دهقانان، “تحلیل چند سطحی عوامل موثر بر انگیزه خدمت در بخش عمومی،” مدیریت دولتی، vol. 7، no. 4 ، pp. 721–742، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/139863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button