Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,140
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی پروژه های مدیریت کیفیت سازمان با شروع از انتظارات مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 42

چکیده

 سطح رضایت مشتری به برآورده کردن انتظارات وی بستگی دارد. با تعیین انتظارات مشتری و پیاده سازی آنها در QFD, مطمئن می شویم که به خواسته های مهم و بحرانی مشتریان توجه شده است. QFD برای ترجمه انتظارات مشتریان به موضوعات مختلف استفاده شده و می شود. نکته شایان توجه در این پژوهش, استفاده از QFD برای ترجمه انتظارات مشتریان به نمره اهمیت پروژه های مدیریت کیفیت سازمان است, پروژه هایی که موفقیت شرکت را برای رفع نیازهای مشتری تضمین می کنند. برای این منظور از رویکرد سه ماتریسی QFD در شرکت قطار شهری مشهد که دغدغه رتبه بندی پروژه های مدیریت کیفیت را داشت, استفاده شده است. ابتدا نیازها و خواسته های مسافران از طریق جمع آوری درخواست های ارسالی به منابع مختلف و تحلیل آنها, در قالب 27 مورد جمع بندی شد و در چارچوب ابعاد مدل سروکوال دسته بندی شدند. با دریافت نظرهای 396 نفر از مسافران قطار شهری به عنوان نمونه از طریق پرسشنامه, میزان اهمیت این نیازها به دست آمد. در ماتریس نخست, نمره اهمیت مشخصه های فنی, در ماتریس دوم, نمره اهمیت عملیات های کلیدی و در ماتریس سوم اهمیت و اولویت اجرای پروژه ها تعیین شد. نتایج پژوهش نشان داد پروژه نیازسنجی و کارسنجی مشاغل, بیشترین اهمیت را در ارضای نیازهای مشتریان دارد و اولویت نخست شرکت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشمندرخی، امیر، ناظمی، شمس الدین، و مطهری فریمانی، ناصر. (1395). اولویت بندی پروژه های مدیریت کیفیت سازمان با شروع از انتظارات مشتریان. مدیریت صنعتی، 8(1 )، 23-42. SID. https://sid.ir/paper/139944/fa

    Vancouver: کپی

    دانشمندرخی امیر، ناظمی شمس الدین، مطهری فریمانی ناصر. اولویت بندی پروژه های مدیریت کیفیت سازمان با شروع از انتظارات مشتریان. مدیریت صنعتی[Internet]. 1395؛8(1 ):23-42. Available from: https://sid.ir/paper/139944/fa

    IEEE: کپی

    امیر دانشمندرخی، شمس الدین ناظمی، و ناصر مطهری فریمانی، “اولویت بندی پروژه های مدیریت کیفیت سازمان با شروع از انتظارات مشتریان،” مدیریت صنعتی، vol. 8، no. 1 ، pp. 23–42، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/139944/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا