مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,071
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

873
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی یک استراتژی کنترلی سیستم تعلیق فعال به کمک روش کنترل غیر خطی مد لغزان

صفحات

 صفحه شروع 417 | صفحه پایان 425

چکیده

 دراین پژوهش یک قانون کنترلی مبتنی بر روش مدلغزان برای سیستم تعلیق الکتروهیدرولیکی توسعه داده شده است. در استخراج این قانون از مدلسازی سیستم هیدرولیکی شامل دینامیک شیر بهمراه عملگر استفاده شده است. در این مقاله برای نصف خودرو, با در نظر گرفتن سیستم هیدرولیک, کنترلر بگونه ای طراحی می شود که شتاب و تغییر مکان قائم و دورانی به سمت صفر میل نماید. لذا ولتاژ ورودی به شیر طوری تعیین می شود که با تحریک اسپول شیر موجب اعمال نیرویی از عملگر به جرم فنربندی شده شود, بگونه ای که شتاب و تغییر مکان قائم و زاویه ای جرم فنر بندی شده به سمت صفر میل می نماید. مقایسه پاسخ سیستم فعال و غیر فعال برای نصف خودرو نشان می دهد که کنترلر با کنترل تغییر مکان و شتاب قائم و دورانی موجب افزایش راحتی سفر می شود. همچنین میزان مقاوم بودن کنترلر بررسی و نتایج نشان می دهد که کنترلر وظیفه خود را با وجود نویز جاده و تغییر پارامترهای سیستم بخوبی انجام می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معصومی، ابوالفضل، و کاظمی، رضا. (1381). طراحی یک استراتژی کنترلی سیستم تعلیق فعال به کمک روش کنترل غیر خطی مد لغزان. دانشکده فنی دانشگاه تهران، 36(3 (پیاپی 77))، 417-425. SID. https://sid.ir/paper/14005/fa

    Vancouver: کپی

    معصومی ابوالفضل، کاظمی رضا. طراحی یک استراتژی کنترلی سیستم تعلیق فعال به کمک روش کنترل غیر خطی مد لغزان. دانشکده فنی دانشگاه تهران[Internet]. 1381؛36(3 (پیاپی 77)):417-425. Available from: https://sid.ir/paper/14005/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل معصومی، و رضا کاظمی، “طراحی یک استراتژی کنترلی سیستم تعلیق فعال به کمک روش کنترل غیر خطی مد لغزان،” دانشکده فنی دانشگاه تهران، vol. 36، no. 3 (پیاپی 77)، pp. 417–425، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/14005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا