مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی یک استراتژی کنترلی سیستم تعلیق فعال به کمک روش کنترل ناخطی مد لغزان

صفحات

 صفحه شروع 417 | صفحه پایان 425

چکیده

 دراین پژوهش یک قانون کنترلی مبتنی بر روش مد لغزان برای سیستم تعلیق الکترو-هیدرولیکی توسعه داده شده است. در استخراج این قانون از مدل سازی سیستم هیدرولیکی شامل دینامیک شیر به همراه عملگر استفاده شده است. در این پژوهش برای نصف خودرو, با در نظر گرفتن سیستم هیدرولیک, کنترلر به گونه ای طراحی می  شود که شتاب و تغییر مکان قائم و دورانی به سمت صفر میل نماید. لذا ولتاژ ورودی به شیر طوری تعیین می شود که با تحریک اسپول شیر موجب اعمال نیرویی از عملگر به جرم معلق شود, به گونه ای که شتاب و تغییر مکان قائم و زاویه ای جرم معلق به سمت صفر میل می نماید. مقایسه پاسخ سیستم فعال و نافعال برای نصف خودرو نشان می دهد که کنترلر با کنترل تغییر مکان و شتاب قائم و دورانی موجب افزایش راحتی سفر می شود. همچنین میزان مقاوم بودن کنترلر بررسی و نتایج نشان می دهد که کنترلر وظیفه خود را با وجود نویز جاده و تغییر پارامترهای سیستم به خوبی انجام می دهد. در این پژوهش بر خلاف اکثر مقالات موجود که در آنها نیروی اعمال شده از سیستم هیدرولیک به عنوان ورودی در نظر گرفته می شود ورودی سیستم, ولتاژ ورودی به شیر در نظر گرفته شده است. این امر ضمن منتج شدن به نتایج دقیق تر زمینه کاربرد صنعتی نتایج حاصل را نیز فراهم می آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معصومی، ابوالفضل، و کاظمی، رضا. (1381). طراحی یک استراتژی کنترلی سیستم تعلیق فعال به کمک روش کنترل ناخطی مد لغزان. دانشکده فنی دانشگاه تهران، 36(3 (پیاپی 77))، 417-425. SID. https://sid.ir/paper/14011/fa

    Vancouver: کپی

    معصومی ابوالفضل، کاظمی رضا. طراحی یک استراتژی کنترلی سیستم تعلیق فعال به کمک روش کنترل ناخطی مد لغزان. دانشکده فنی دانشگاه تهران[Internet]. 1381؛36(3 (پیاپی 77)):417-425. Available from: https://sid.ir/paper/14011/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل معصومی، و رضا کاظمی، “طراحی یک استراتژی کنترلی سیستم تعلیق فعال به کمک روش کنترل ناخطی مد لغزان،” دانشکده فنی دانشگاه تهران، vol. 36، no. 3 (پیاپی 77)، pp. 417–425، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/14011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button