مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی مشارکت هم آفرینانه در بازار گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 889 | صفحه پایان 904

چکیده

 هدف: بین صنایع خدماتی, صنعت گردشگری جزء آن دسته از محصولاتی است که به دلیل ماهیت درآمدزایی, از جایگاه ویژه ای در بازارهای جهانی برخوردار است. استراتژی هم آفرینی با تأثیرگذاری بر تولید خدمات گردشگری مطابق با ایده مشتریان, شرکت ها را به سوی تولید محصولات رقابتی نوآورانه و گردشگرها را به سوی خرید بسته های جذاب هدایت می کند. پژوهش های پیشین به طور عمده از عواملی استفاده کرده اند که بر مبنای انواع مشارکت های هم آفرینی تبیین نشده اند. روش: در مقاله پیش رو و در قالب پژوهش بنیادی, انواع مشارکت های هم آفرینانه در بازار گردشگری با روش گراندد تئوری مطالعه شده است. یافته ها: پرسش های نیمه ساختار یافته ای, برگرفته از ترکیب دو الگوی اصلی هم آفرینی و مطابق با پرسش پژوهش, مطرح شد و مصاحبه های عمیقی با دو گروه گردشگران و خبرگان در دو منطقه گردشگری جهان انجام گرفت. پاسخ دهنده ها از طریق نمونه گیری غیرتصادفی تئوریک انتخاب شدند و روی مصاحبه ها کدگذاری و تحلیل انجام شد. نتیجه گیری: نتایج نشان داد دو نوع مشارکت آشکار و پنهان وجود دارد که با هدف به اشتراک گذاری و آفرینش تجربه ها و دانش, مشارکت مصرف کنندگان را در فعالیت های هم آفرینی تسهیل می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایرانی، علیرضا، فرهنگی، علی اکبر، مهرگان، محمدرضا، و ایرانی، سپیده. (1397). ارائه الگوی مشارکت هم آفرینانه در بازار گردشگری. مدیریت بازرگانی، 10(4 )، 889-904. SID. https://sid.ir/paper/140201/fa

    Vancouver: کپی

    ایرانی علیرضا، فرهنگی علی اکبر، مهرگان محمدرضا، ایرانی سپیده. ارائه الگوی مشارکت هم آفرینانه در بازار گردشگری. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(4 ):889-904. Available from: https://sid.ir/paper/140201/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا ایرانی، علی اکبر فرهنگی، محمدرضا مهرگان، و سپیده ایرانی، “ارائه الگوی مشارکت هم آفرینانه در بازار گردشگری،” مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 4 ، pp. 889–904، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button