Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

591
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تعیین کننده آستانه تخفیف قیمت: رهیافت فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 63

چکیده

 هدف: قیمت کالا یکی از عوامل بسیار مهم در تصمیم گیری خریداران است و تخفیف قیمتی نیز از جمله عواملی به شمار می رود که بر انتخاب کالای مصرف کننده تأثیر می گذارد. آستانه تخفیف, حداقل ارزش هر تخفیف قیمتی است که باعث می شود مصرف کننده نیت خرید خود را تغییر دهد. به بیان دیگر, به درصد یا مقدار یا سطحی که مصرف کننده به تخفیف واکنش نشان می دهد, آستانه تخفیف می گویند. هدف این پژوهش شناسایی عوامل اثرگذار بر آستانه تخفیف قیمت فروشگاهی است. روش: این پژوهش از طریق تحلیل فراترکیب اجرا شده است. بدین منظور, پس از تحلیل کسپ (CASP), در نهایت, 24 پژوهش که به طور مستقیم به بررسی موضوع آستانه تخفیف پرداخته بودند, انتخاب و برای کدگذاری وارد نرم افزار مکس کیودا شدند. گفتنی است که تحلیل پژوهش ها با استفاده از نرم افزار مکس کیودا انجام گرفته است. یافته ها: در تحلیل پژوهش های انتخاب شده, از بین کدهایی که شناسایی شدند, کدهای مربوط به برند با 16 ارجاع, درصد تخفیف با 12 ارجاع, نوع کالا با 9 ارجاع, تکرار تخفیف با 5 ارجاع و قیمت مرجع با 4 ارجاع, به ترتیب از نظر تعداد ارجاع در ابیات پژوهشی, اهمیت بیشتری دارند. در این پژوهش, کدها در قالب 23 مفهوم یا تم و مفاهیم در قالب 13مقوله دسته بندی شدند. نتیجه گیری: در این پژوهش برای نخستین بار عوامل مؤثر بر آستانه تخفیف قیمت فروشگاهی به روش فراترکیب تحت بررسی قرار گرفت. بر اساس پژوهش های بررسی شده, برند کالا, درصد تخفیف, نوع کالا, تکرار تخفیف و قیمت مرجع, ابعادی بودند که در قیاس با عوامل دیگر, تأثیر (ارجاع) بیشتری داشتند. در پایان, هم راستا با نتایج به دست آمده, پیشنهادهایی برای طرح ریزی راهبردهای تخفیف قیمتی فروشگاهی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیرانوند، حمیدرضا، و نظری، محسن. (1399). عوامل تعیین کننده آستانه تخفیف قیمت: رهیافت فراترکیب. مدیریت بازرگانی، 12(1 )، 44-63. SID. https://sid.ir/paper/140255/fa

    Vancouver: کپی

    بیرانوند حمیدرضا، نظری محسن. عوامل تعیین کننده آستانه تخفیف قیمت: رهیافت فراترکیب. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(1 ):44-63. Available from: https://sid.ir/paper/140255/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا بیرانوند، و محسن نظری، “عوامل تعیین کننده آستانه تخفیف قیمت: رهیافت فراترکیب،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 1 ، pp. 44–63، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140255/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا