Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

584
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

712
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی مصرف کنندگان بر مبنای مدل سبک زندگی مرتبط با تغذیه

صفحات

 صفحه شروع 375 | صفحه پایان 394

چکیده

 رقابت اثر بخش در بازارهای کنونی, مستلزم شناسایی صحیح بخش های بازار است. بازار مواد غذایی از جمله بازارهایی است که ضرورت بخش بندی آن بر اساس معیارهای مناسب, ضروری به نظر می رسد. مدل سبک زندگی مرتبط با تغذیه, یکی از ابزارهای فراگیر بخش بندی بازار مواد غذایی در اروپاست که تا کنون, به ندرت در ایران استفاده شده است. هدف پژوهش حاضر, بخش بندی بازار بر اساس این مدل است. جامعه آماری پژوهش ساکنان شهر شیراز است که 383 نفر به صورت نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه استاندارد پژوهش پاسخ دادند. به منظور شناسایی خوشه های مشتریان, ابتدا بر مبنای داده های گردآوری شده, روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد سبک زندگی مرتبط با تغذیه بررسی شد, سپس, پرسشنامه تعدیل شده ای با 19 عامل و 55 پرسش به دست آمد. در ادامه بر اساس پرسشنامه تعدیل شده, فرایند خوشه بندی در دو مرحله انجام شد که به شناسایی سه خوشه سنت گرا, بی اطلاع و منطقی در سطح شهر شیراز انجامید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی نسب، سیدمحمد، و پزشکی نجف آبادی، فرشته. (1395). بخش بندی مصرف کنندگان بر مبنای مدل سبک زندگی مرتبط با تغذیه. مدیریت بازرگانی، 8(2 )، 375-394. SID. https://sid.ir/paper/140291/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نسب سیدمحمد، پزشکی نجف آبادی فرشته. بخش بندی مصرف کنندگان بر مبنای مدل سبک زندگی مرتبط با تغذیه. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(2 ):375-394. Available from: https://sid.ir/paper/140291/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طباطبایی نسب، و فرشته پزشکی نجف آبادی، “بخش بندی مصرف کنندگان بر مبنای مدل سبک زندگی مرتبط با تغذیه،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 2 ، pp. 375–394، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا