مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل آنی گرایی خریدار و عوامل درون فروشگاهی بر خرید آنی در فروشگاه های زنجیره ای

صفحات

 صفحه شروع 985 | صفحه پایان 1004

چکیده

 مطالعه حاضر تاثیر عوامل درون‍فروشگاهی (محرک بیرونی) و آنی‍گرایی در رفتار خریدار (محرک درونی) را برای خرید آنی بررسی کرده است. برای برازش مدل از روش تحلیل مسیر و برای بررسی وضعیت فرضیه های تحقیق از مدل‍یابی ساختاری استفاده شد. خریداران فروشگاه های زنجیره ای شهر تهران به عنوان جامعه آماری تحقیق انتخاب شدند که با استفاده از روش نمونه‍گیری کوکران نمونه 384 نفری تعیین شد که پس از توزیع 450 پرسشنامه, 417 پرسشنامه تکمیل شد. روایی پرسشنامه با نظر خبرگان و بارهای عاملی تاییدی سنجیده شد و ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده نیز بیانگر پایایی مناسب پرسشنامه بود. نتایج نشان داد محیط درون‍ فروشگاهی, طراحی فروشگاه, اندازه فروشگاه به عنوان عوامل بیرونی و فوریت در رفتار, هیجان طلبی و نبود تفکر پیش از عمل به عنوان عوامل درونی بر خرید آنی تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیکبخت، محمدجواد، مشبکی، اصغر، و خدادادحسینی، سیدحمید. (1394). بررسی تاثیر عوامل آنی گرایی خریدار و عوامل درون فروشگاهی بر خرید آنی در فروشگاه های زنجیره ای. مدیریت بازرگانی، 7(4 )، 985-1004. SID. https://sid.ir/paper/140296/fa

    Vancouver: کپی

    نیکبخت محمدجواد، مشبکی اصغر، خدادادحسینی سیدحمید. بررسی تاثیر عوامل آنی گرایی خریدار و عوامل درون فروشگاهی بر خرید آنی در فروشگاه های زنجیره ای. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1394؛7(4 ):985-1004. Available from: https://sid.ir/paper/140296/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد نیکبخت، اصغر مشبکی، و سیدحمید خدادادحسینی، “بررسی تاثیر عوامل آنی گرایی خریدار و عوامل درون فروشگاهی بر خرید آنی در فروشگاه های زنجیره ای،” مدیریت بازرگانی، vol. 7، no. 4 ، pp. 985–1004، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button