مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش توانمندسازی روان شناختی در ارتقای عملکرد فروش فروشندگان شرکت های پخش (مطالعه موردی: شرکت به پخش)

صفحات

 صفحه شروع 637 | صفحه پایان 658

چکیده

 در محیط های بسیار رقابتی شرکت های پخش, برخورداری از فروشندگان توانمند مزیت رقابتی ارزشمند, ارزش آفرین, تقلیدناپذیر و غیرقابل جایگزینی برای آنها به شمار می رود. از میان عوامل گوناگون موثر بر عملکرد فروش, پژوهش حاضر به بررسی چگونگی و میزان تاثیرگذاری توانمندسازی روان شناختی (احساس شایستگی, معناداری شغل, اختیار داشتن, تاثیرگذاری و اعتماد) بر عملکرد فروش فروشندگان می پردازد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را فروشندگان شعب تهران و شهرستان های شرکت به پخش به تعداد 900 نفر تشکیل می دهند که 270 نفر آنها به صورت تصادفی به طور نمونه انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای استاندارد است. تحلیل داده ها با کمک آزمون های آماری تحلیل عاملی تاییدی, تحلیل مسیر و آزمون تی با استفاده از نرم افزارهای لیزرل و اس.پی.اس.اس. انجام شده است. نتایج نشان می دهد همه ابعاد بررسی شده توانمندسازی روان شناختی بر عملکرد فروشندگان این شرکت تاثیری معنادار و مثبت داشته اند. همچنین وضعیت موجود توانمندسازی روان شناختی و عملکرد فروش فروشندگان این شرکت مناسب بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری، ناصر، و نیکوکار، غلامحسین. (1395). نقش توانمندسازی روان شناختی در ارتقای عملکرد فروش فروشندگان شرکت های پخش (مطالعه موردی: شرکت به پخش). مدیریت بازرگانی، 8(3 )، 637-658. SID. https://sid.ir/paper/140309/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری ناصر، نیکوکار غلامحسین. نقش توانمندسازی روان شناختی در ارتقای عملکرد فروش فروشندگان شرکت های پخش (مطالعه موردی: شرکت به پخش). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(3 ):637-658. Available from: https://sid.ir/paper/140309/fa

    IEEE: کپی

    ناصر عسگری، و غلامحسین نیکوکار، “نقش توانمندسازی روان شناختی در ارتقای عملکرد فروش فروشندگان شرکت های پخش (مطالعه موردی: شرکت به پخش)،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 3 ، pp. 637–658، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140309/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button