Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,833
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

925
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر دانش درک شده از محصول سبز بر تمایل به خرید به واسطه دلبستگی به فروشگاه

صفحات

 صفحه شروع 569 | صفحه پایان 586

چکیده

 توجه روز افزون به محیط زیست در دهه های اخیر, به پیدایش مفهوم «بازاریابی سبز» منجر شده است. تمایل به خرید سبز به تمایل رفتاری مصرف کنندگان برای خرید محصول خاص برای رفع نیاز های زیست محیطی اشاره دارد که تحت تاثیر آگاهی های زیست محیطی افراد شکل می گیرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر دانش درک شده از محصولات سبز بر تمایل به خرید به واسطه دلبستگی به فروشگاه صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاه پرومای مشهد هستند که با استفاده از فرمول کوکران, نمونه ای مشتمل بر 267 نفر به روش غیر تصادفی در دسترس انتخاب شد. داده ها از طریق توزیع پرسشنامه گردآوری شدند. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از الگوی مدل یابی معادلات ساختاری صورت گرفت. یافته های پژوهش تاثیر دانش درک شده از محصول سبز را بر تمایل به خرید و همچنین دلبستگی به فروشگاه تایید می کنند. به علاوه, دلبستگی به فروشگاه نیز بر تمایل به خرید افراد تاثیر دارد و در نهایت, نقش میانجیگری دلبستگی به فروشگاه در رابطه بین دانش درک شده از محصول سبز و تمایل به خرید سبز به تایید رسید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم نیا، فریبرز، نوروزی نیک، یاسمن، و یوسف پور، افسانه. (1395). بررسی تاثیر دانش درک شده از محصول سبز بر تمایل به خرید به واسطه دلبستگی به فروشگاه. مدیریت بازرگانی، 8(3 )، 569-586. SID. https://sid.ir/paper/140311/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم نیا فریبرز، نوروزی نیک یاسمن، یوسف پور افسانه. بررسی تاثیر دانش درک شده از محصول سبز بر تمایل به خرید به واسطه دلبستگی به فروشگاه. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(3 ):569-586. Available from: https://sid.ir/paper/140311/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز رحیم نیا، یاسمن نوروزی نیک، و افسانه یوسف پور، “بررسی تاثیر دانش درک شده از محصول سبز بر تمایل به خرید به واسطه دلبستگی به فروشگاه،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 3 ، pp. 569–586، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140311/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا