مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

17
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرسنجی آموزش فرهنگ ترافیک برکنترل خشم رانندگان مسافربروسایل نقلیه عمومی سبک درون و برون شهری

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 114

چکیده

 چکیده: بررسی ها نشان می دهند که رفتار راننده در اکثر سوانح و تصادفات در ایران و جهان عامل اصلی بروز حادثه بوده است و 90 تا 95 درصد تصادفات در ایران به نوعی با عامل انسانی و به ویژه رفتارراننده مرتبط بوده اند. رانندگانی که تجربه خشم در حین رانندگی را بیشتر گزارش می دهند, و به شیوه های پرخاشگرانه و تحریک آمیز ابراز میکنند و به طور قابل ملاحظه ای رفتارهای رانندگی پرخطر و پرخاشگرانه بیشتری دارندبیشتردر معرض تصادفات قرار دارند. به منظور پیشگیری و کاهش این صدمات, از روش های مختلفی استفاده شده است که یکی از آن ها آموزش فرهنگ ترافیک است. بدین ترتیب پژوهش حاضربا هدف بررسی اثرسنجی آموزش فرهنگ ترافیک بر کنترل خشم رانندگان مسافربر وسایل نقلیه نقلیه عمومی سبک درون و برون شهری می باشد. روش: این پژوهش از نوع پژوهش های نیمه آزمایشی و بصورت پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری, شامل کلیه رانندگان مسافربر عمومی وسایل نقلیه سیک درون و برون شهری دارای حداقل 5 فقره تخلف حادثه ساز تسلیمی در سال 1401 با محدودیت سنی 21 تا 45 سال و تحصیلات بالای دیپلم در شهر خرم آباد بودند. که از این تعداد, 60 نفر (دوگروه 30نفره رانندگان مسافربر درون و برون شهری) به روش نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب و هر گروه به صورت تصادفی در دو گروه (15 نفره )آزمایش و دو گروه (15 نفر) گواه تقسیم شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button