مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

75
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی تردد غیر مجاز در خطوط ویژه

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 186

چکیده

 زمینه و هدف: در چند سال اخیر, آمار تلفات حوادث رانندگی در خط ویژه همچنان ارقام عجیبی را نشان می ­دهد. ایمنی معابر شهری از مسائل مهم در مدیریت ترافیک شهرهای کوچک و بزرگ است که معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله احداث خطوط ویژه و توسعه حمل­ ونقل عمومی است. تحقیق حاضر با هدف آسیب شناسی تردد غیر مجاز در خطوط ویژه انجام شده است. روش: این تحقیق از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, آمیخته از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری در بخش کیفی, خبرگان دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی ( ع ), ستاد پلیس راهور فراجا به روش نمونه ­گیری هدفمند و در بخش کمّی کارشناسان پلیس راهور و کارشناسان حمل ­ونقل و ترافیک شهرداری تهران به روش نمونه ­گیری طبقه ­ای بود. جهت تجزیه­ و تحلیل داده­ ها در بخش کیفی از روش تحلیل تم با استفاده از نرم افزار MAXQDA2020 و در بخش­ کمّی از تحلیل عاملی تأییدی و برای اعتبارسنجی مدل حاصل از بخش کیفی به روش مدل­یابی ­معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار از تحلیل عاملی تأییدی pls  Smart بهره برداری شد. یافته­ ها: بیشترین تأثیر آسیب­ شناسی تردد غیر مجاز مربوط به آسیب­ شناسی ساختاری با مقدار14/36, و سپس مربوط به آسیب­ شناسی رفتاری با مقدار 77/32, در نهایت کمترین تأثیر مربوط به آسیب­ شناسی زمینه ­ای با مقدار 96/17 در الگوی آسیب ­شناسی تردد غیرمجاز در خطوط ویژه می­ باشد. از طرف دیگر بارهای عاملی آسیب­ شناسی ساختاری با مقدار 891/0, آسیب­ شناسی رفتاری با مقدار 877/0 و آسیب­ شناسی زمینه ­ای با مقدار851/0 بیشتر از 5/0 هستند که در سطح 95/0 معنی­ دار بودند. نتایج: با آسیب ­شناسی تردد غیرمجاز در خطوط ویژه, تصویب قوانین بازدارنده و اثربخش, استفاده از ظرفیت هوشمندسازی معابر و سایر اقدامات انتظامی می­ توان رفتار کاربران را که یکی از عوامل مهم افزایش ایمنی تردد در خطوط مذکور است, ارتقا بخشید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button