مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی نقش منابع اطلاعاتی و دانش با نگرش زیست محیطی دانشجویان علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

صفحات

 صفحه شروع 311 | صفحه پایان 324

چکیده

 یکی از مهم ترین مراجع تولید دانش محیط زیستی , مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها می باشند. دانشجویان به عنوان قشر تأثیرگذار و آگاهی دهنده شناخته می شوند و شناسایی و تبیین وضعیت موجود نگرش های محیط زیستی آنان گام نخست در تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص با رویکرد محیط زیستی است. لذا پژوهش حاضر باهدف مدل سازی نقش منابع اطلاعاتی و دانش در نگرش محیط زیستی دانشجویان علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان انجام گردید. این تحقیق, از نوع توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری آن شامل دانشجویان کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به تعداد 1753 نفر است. روش نمونه ­گیری طبقه ­ای - تصادفی با انتساب متناسب در مقطع تحصیلی (کارشناسی, ارشد و دکتری), موردمطالعه انتخاب شدند و اطلاعات از طریق 161 پرسش نامه جمع آوری شد؛ و برای پردازش داده ها از آزمون های آماری ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل مسیر (مدل سازی معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که متغیرهای منابع اطلاعاتی و دانش پاسخگویان 61 درصد از تغییرات در متغیر نگرش محیط زیستی دانشجویان کشاورزی را پیش بینی کردند. با توجه به نقشی که منابع اطلاعاتی و دانش می تواند در بروز نگرش های محیط زیستی دانشجویان کشاورزی داشته باشند, باید زمینه های لازم جهت افزایش دانش و اطلاعات آنها در خصوص محیط زیست از طریق نهاد های اجتماعی مانند خانواده, رسانه های جمعی (فضای مجازی, اینترنت و غیره...) و همچنین تشویق حرکت ها و فعالیت ­های جمعی با موضوع حفظ محیط زیست و برگزار کردن همایش ها و  سمینارهای علمی و عمومی در دانشگاه فراهم شود, تا نگرش محیط زیستی مساعدتی در بین دانشجویان به عنوان منابع انسانی جامعه به وجود آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button