مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه بر سرعت پردازش اطلاعات کودکان اختلال نقص توجه- بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 983 | صفحه پایان 992

چکیده

 مقدمه: اختلال نقص توجه/ بیش فعالی به عنوان یک اختلال عصبی-رشدی, علاوه بر نشانه­های رفتاری خاص با نقص در کارکردهای شناختی همراه است. پژوهش حاضر به منظور آزمون اثربخشی برنامه خانواده محور رایانه یار بر سرعت پردازش اطلاعات کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی انجام شد. روش کار: این پژوهش از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. برای اندازه گیری متغیرها از آزمون عملکرد دیداری-شنیداری استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کودکان 6-9 ساله, با اختلال نقص توجه و بیش فعالی مراجعه کننده به کلینیک های درمانی هستی و پارسا در سال 1401-1402 بودند. نمونه آماری این پژوهش را 30 نفر از این کودکان تشکیل دادند که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند و مورد مداخله قرار گرفتند. نتایج با استفاده از روش کواریانس تحلیل شد. نتایج: نتایج نشان داد که برنامه جامع خانواده محور رایانه یار بر سرعت پردازش اطلاعات در دو مولفه عملکرد دیداری و شنیداری مؤثر بوده است (0. 05≥P). نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی برنامه جامع خانواده محور رایانه یار بر بهبود سرعت پردازش اطلاعات می توان بیان داشت که این برنامه دارای اعتبار بوده و می توان در افزایش توانایی های شناختی و کارکردهای اجرایی این کودکان از این برنامه بهره جست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button