مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 33

چکیده

 با گسترش آموزش الکترونیکی, ارزشیابی در این حوزه به چالشی بزرگ تبدیل شده است. ارزشیابی یک عنصر حیاتی در فرایند یاددهی-یادگیری محسوب می شود و می تواند بر تدریس و آموزش تاثیر بگذارد. در واقع ارزشیابی جزء لاینفک هر نوع نظام آموزش است؛ بنابراین ابزارهای ارزشیابی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تمرکز پژوهش حاضر نیز بر سنتزپژوهی ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی می باشد. رویکرد پژوهش حاضر, کیفی و روش آن, سنتزپژوهی می باشد. در این راستا, جامعه آماری پژوهش را اسناد و پژوهش های مرتبط با ابزارهای ارزشیابی در محیط یادگیری الکترونیکی تشکیل دادند که در مجموع 21 واحد مطالعاتی به روش نمونه گیری در دسترس, مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که 24 ابزار برای ارزشیابی یادگیرندگان در یادگیری الکترونیکی استفاده می شود که در دو دسته ابزارهای ارزشیابی با ارتباط همزمان و ابزارهای ارزشیابی با ارتباط ناهمزمان قرار داده شدند و در این میان, ابزارهای ارزشیابی با ارتباط همزمان همچون آزمون ها, چت و گروه های مباحثه آنلاین, و تکالیف گروهی مشترک, و ابزارهای ارزشیابی با ارتباط ناهمزمان همچون خودارزشیابی, پروژه ها, پوشه کار الکترونیکی, سنجش توسط همتایان, و مقاله ها دارای بیشترین موارد استفاده برای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی می باشند. همچنین آزمون ها و تکالیف گروهی مشترک در هر دو دسته ابزارهای ارزشیابی با ارتباط همزمان و ابزارهای ارزشیابی با ارتباط ناهمزمان, مشترک بودند. در پایان پیشنهاد می شود که جهت ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی از چند روش ارزشیابی استفاده شود, چرا که موجب افزایش اعتبار ارزشیابی می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی کسانی، حامد، شمس مورکانی، غلامرضا، سراجی، فرهاد، و رضایی زاده، مرتضی. (1398). ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی. رشد فناوری، 16(61 )، 23-33. SID. https://sid.ir/paper/144995/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی کسانی حامد، شمس مورکانی غلامرضا، سراجی فرهاد، رضایی زاده مرتضی. ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی. رشد فناوری[Internet]. 1398؛16(61 ):23-33. Available from: https://sid.ir/paper/144995/fa

    IEEE: کپی

    حامد عباسی کسانی، غلامرضا شمس مورکانی، فرهاد سراجی، و مرتضی رضایی زاده، “ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی،” رشد فناوری، vol. 16، no. 61 ، pp. 23–33، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button