Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,981
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,080
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شاخص های ارزیابی شرکتهای مستقر در مرکز رشد

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 31

چکیده

 وظیفه اصلی مرکز رشد حمایت از شرکت های فناور نوپای مستقر در آن است. به نحوی که این شرکت ها به شرکت های موفق و رشد یافته تبدیل شده و قادر باشند حمایت ها و خدمات دریافت کرده از مرکز رشد را به آن برگردانند. بنابراین یکی از فعالیت های ضروری یک مرکز رشد, ارزیابی صحیح و مستمر موسسات مستقر در آن مرکز می باشد. اهداف اصلی ارزیابی شرکت ها, ایجاد انگیزه در آنها جهت موفقیت بیشتر وشناسایی شرکت های موفق است. تلاش و تخصص دو عامل موثر در موفقیت یک شرکت هستند. هر چند که موفقیت یک معیار فازی و نسبی است و در طول زمان قابل کسب و تشخیص می باشد.به منظور تعیین شاخص های ارزیابی, ارایه یک مدل ارزیابی امری ضروری است. در این مقاله نخست یک مدل جهت ارزیابی شرکت ها ارایه شده است. بر اساس این مدل, شاخص های ارزیابی به سه دسته عمومی, تخصصی و اقتصادی تقسیم شده اند. دسته عمومی شامل 11 شاخص است که جنبه تلاش را تعیین می کنند. دسته تخصصی دارای 10 شاخص است که جنبه تخصصی شرکت را تعیین می کنند و در نهایت دسته اقتصادی شامل 6 شاخص است. این شاخص ها تعیین کننده جنبه های تلاش و تخصص شرکت می باشند. در انتها برای شاخص های امتیاز کمی, حد نصاب های موردنیاز در دوره های مختلف ارزیابی تعیین شده است. در مدل پیشنهادی ارزیابی شرکت ها, مراحل مختلف ارزیابی مشخص شده است که شامل سه دوره اصلی یکساله می باشد و هر دوره یکساله شامل چهار مرحله ارزیابی سه ماهه متوالی است. جهت اجرای ارزیابی از سه روش خوداظهار شرکت ها (توسط تکمیل پرسشنامه های مربوطه), داشتن جلسات حضوری خصوصی و عمومی مسوولان مرکز رشد با شرکت ها و کسب اطلاعات عمومی از شرکت ها استفاده می شود. با انجام ارزیابی, شاخص های ارزیابی به صورت کمی برای شرکت ها تعیین می گردد. داشتن یک تعامل مناسب و صحیح با شرکت ها نقش بسیار موثری در میزان موفقیت مرکز رشد در درازمدت خواهد داشت. در مدل ارزیابی ارایه شده, شیوه های مختلف تعامل با شرکت ها بر اساس نتایج ارزیابی آنها مشخص و تعیین شده است.لازم به ذکر است که این مقاله حاصل سه سال تجربه در ارزیابی شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب نیا، فضل اله، و حسینی، محمدرضا. (1384). شاخص های ارزیابی شرکتهای مستقر در مرکز رشد. رشد فناوری، 1(4)، 26-31. SID. https://sid.ir/paper/145079/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب نیا فضل اله، حسینی محمدرضا. شاخص های ارزیابی شرکتهای مستقر در مرکز رشد. رشد فناوری[Internet]. 1384؛1(4):26-31. Available from: https://sid.ir/paper/145079/fa

    IEEE: کپی

    فضل اله ادیب نیا، و محمدرضا حسینی، “شاخص های ارزیابی شرکتهای مستقر در مرکز رشد،” رشد فناوری، vol. 1، no. 4، pp. 26–31، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/145079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا