Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,252
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,163
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از بازاریابی انبوه تا بازاریابی الکترونیکی یک به یک

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 51

چکیده

 روش های سنتی بازاریابی, تمرکز بر پوشش عده زیادی از مشتریان در مقیاس وسیع و با تبلیغات یکسان دارند و نظرات مشتریان مختلف را در نظر نمی گیرند. این تبلیغات با وجود هزینه زیاد, تعداد اندکی از مشتریان هدف را جذب می نمایند. این بدان معنا است که قسمت اعظمی از بودجه بازاریابی اتلاف می شود. با پیشرفت فناوری اطلاعات, اینترنت, تجارت الکترونیکی, کسب وکارهای الکترونیکی و توسعه انواع مدل های بازاریابی الکترونیکی, شرکت ها موفق به دریافت اطلاعات کاربران به صورت بلادرنگ و با هزینه کمتر شدند. رشد روزافزون داده های مشتریان, افزایش فضای رقابت و قابلیت های جدید فناوری اطلاعات, شرکت ها را به سمت بهبود راهبردهای بازاریابی با در نظر گرفتن ارتباط مستقیم با مشتریان و اجرای بازاریابی یک به یک سوق داده است. همچنین برای افزایش موفقیت بازاریابی یک به یک و شناسایی مشتریانی که با احتمال بیشتری به فعالیت های بازاریابی پاسخ مثبت می دهند, می توان از مدل سازی پاسخ استفاده کرد. در این مقاله, ابتدا مشکلات ناشی از بازاریابی انبوه و لزوم حرکت به سمت روش های نوین بازاریابی مطرح شده است. سپس سیر تحول راهبرد های بازاریابی, از بازاریابی انبوه و سنتی تا بازاریابی الکترونیکی یک به یک با استفاده موثر از فناوری اطلاعات, مورد بررسی قرار گرفته شده اند. در ادامه آن نیز به تشریح اجزای اصلی بازاریابی الکترونیکی یک به یک پرداخته شده است. شرکت ها با شناسایی و اعمال مراحل اصلی بازاریابی یک به یک الکترونیکی, که در این مقاله ارائه شده اند, می توانند در راستای جذب مشتریان جدید, ترغیب مشتریان فعلی به خرید و حفظ مشتریان وفادار و درنتیجه افزایش سودآوری خود گام بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهشتیان اردکانی، آرش، و فتحیان، محمد. (1396). از بازاریابی انبوه تا بازاریابی الکترونیکی یک به یک. رشد فناوری، 13(51)، 45-51. SID. https://sid.ir/paper/145108/fa

    Vancouver: کپی

    بهشتیان اردکانی آرش، فتحیان محمد. از بازاریابی انبوه تا بازاریابی الکترونیکی یک به یک. رشد فناوری[Internet]. 1396؛13(51):45-51. Available from: https://sid.ir/paper/145108/fa

    IEEE: کپی

    آرش بهشتیان اردکانی، و محمد فتحیان، “از بازاریابی انبوه تا بازاریابی الکترونیکی یک به یک،” رشد فناوری، vol. 13، no. 51، pp. 45–51، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/145108/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا