مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

690
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبک یادگیری، ویژگی های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 409 | صفحه پایان 416

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی رابطة بین سبک یادگیری, ویژگی های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی است. جامعة آماری این تحقیق, شامل دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران (3859 نفر) است, اما با استفاده از فرمول کوکران, حجم نمونه 297 نفر تعیین شد. ابزار پژوهش, پرسشنامه های استانداردشدة سبک یادگیری Kolb (LSI) و ویژگی های شخصیتی (NEO-FFI) است که تحقیقات متعدد, روایی آن را تأیید کردند. برای تعیین میزان پایایی بخش های مختلف, از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد (73/0 تا 93/0). براساس نتایج, بین متغیر پیشرفت تحصیلی, متغیرهای ویژگی های شخصیتی (برون گرایی, دلپذیربودن, باوجدان بودن و انعطاف پذیربودن) و سبک یادگیری دانشجویان رابطة معنی دار وجود دارد. نتیجة رگرسیون چندگانه نشان داد بیشترین عوامل تأثیرگذار بر متغیر پیشرفت تحصیلی به ترتیب, متغیرهای انعطاف پذیربودن, تجربة عینی و آزمایشگری فعال است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، الهام، حجازی، یوسف، و حسینی، سیدمحمود. (1394). رابطه بین سبک یادگیری, ویژگی های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 46(3 )، 409-416. SID. https://sid.ir/paper/146296/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی الهام، حجازی یوسف، حسینی سیدمحمود. رابطه بین سبک یادگیری, ویژگی های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1394؛46(3 ):409-416. Available from: https://sid.ir/paper/146296/fa

    IEEE: کپی

    الهام صالحی، یوسف حجازی، و سیدمحمود حسینی، “رابطه بین سبک یادگیری, ویژگی های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 46، no. 3 ، pp. 409–416، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button