مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای پایان نامه های آموزش بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران در سال های 89-1349

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 90

چکیده

 زمینه و هدف: پایان نامه به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی در زمره فعالیت های پژوهشی است. هدف این پژوهش تعیین گرایش های موضوعی در سال های 89-1349 و بررسی میزان انجام فرآیند مداخله آموزشی و نوع مداخله در پایان نامه ها می باشد.روش بررسی: پژوهش حاضر به روش توصیفی - تحلیلی و با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا انجام گردید. مبنای تعیین موضوع, مقوله های بر گرفته از سرعنوان های موضوعی پزشکی کتابخانه ملی پزشکی آمریکا می باشند. جامعه مورد بررسی کل 336 پایان نامه موجود در رشته آموزش بهداشت است. برای تجزیه تحلیل داده ها نرم افزار  spss 15مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها: در این دوره مورد بررسی بیشترین پایان نامه های دفاع شده به ترتیب به دانشگاه های علوم پزشکی تهران با 210 پایان نامه (62.5 درصد), تربیت مدرس با 85 پایان نامه (25.3 درصد) و علوم پزشکی ایران با 41 پایان نامه (12.2 درصد) اختصاص دارد. عمده گرایش موضوعی پایان نامه ها در مقطع ارشد مقوله بیماری ها (23.8 درصد) و در مقطع دکترای تخصصی موضوع پیشگیری از بیماری ها (26.2 درصد) بود.نتیجه گیری: گر چه در دهه اخیر استفاده از موضوعات جدید و غیر تکراری بیشتر شده است و همچنین استفاده از مداخله آموزشی در اجرای پایان نامه ها به شدت روند رو به رشدی به خود گرفته است, اما هنوز به برخی از موضوعات مهمی همچون آموزش به بیمار توجه چندانی نشده است. به نظر می رسد راهکارهایی همچون تهیه بانک اطلاعاتی مناسب از پایان نامه های رشته آموزش بهداشت بتواند راهنمای مناسبی جهت انتخاب موضوعات جدید و غیرتکراری پایان نامه های دانشجویان باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاخانی مقدم، حامد، شجاعی زاده، داوود، نبی الهی، عبدالاحد، و معز، سهیلا. (1390). تحلیل محتوای پایان نامه ‌های آموزش بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی تهران, تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران در سال های 89-1349. پیاورد سلامت، 5(1)، 80-90. SID. https://sid.ir/paper/149690/fa

    Vancouver: کپی

    رضاخانی مقدم حامد، شجاعی زاده داوود، نبی الهی عبدالاحد، معز سهیلا. تحلیل محتوای پایان نامه ‌های آموزش بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی تهران, تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران در سال های 89-1349. پیاورد سلامت[Internet]. 1390؛5(1):80-90. Available from: https://sid.ir/paper/149690/fa

    IEEE: کپی

    حامد رضاخانی مقدم، داوود شجاعی زاده، عبدالاحد نبی الهی، و سهیلا معز، “تحلیل محتوای پایان نامه ‌های آموزش بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی تهران, تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران در سال های 89-1349،” پیاورد سلامت، vol. 5، no. 1، pp. 80–90، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149690/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button