مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

25
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رقابت بازار محصول و گزارشگری مسئولیت اجتماعی: در شرایط محدودیت های مالی و نااطمینانی اقتصادی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 73

چکیده

 1 هدف پژوهش بررسی رابطه بین رقابت بازار محصول و گزارشگری مسئولیت اجتماعی, در شرایط وجود محدودیت های مالی و نااطمینانی اقتصادی می باشد. اطلاعات 120 شرکت پذیرفته­ شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی 1394-1400 با استفاده از رگرسیون چندگانه با کنترل اثرات ثابت سال و صنعت مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها نشان می دهد, رقابت بازار محصول بر گزارشگری مسئولیت اجتماعی تأثیر مثبت و معنی دار دارند؛ محدودیت مالی, رابطه رقابت بازار محصول و گزارشگری مسئولیت اجتماعی را تضعیف می کند. همچنین نااطمینانی اقتصادی در بخش نرخ ارز, رابطه رقابت بازار محصول و گزارشگری مسئولیت اجتماعی را تضعیف می کند؛ درحالی که نااطمینانی اقتصادی در بخش نرخ تورم, بر ارتباط رقابت بازار محصول و گزارشگری مسئولیت اجتماعی, تأثیری ندارد. از یافته­های پژوهش می توان نتیجه گرفت, شرکت ها از افشای مسئولیت اجتماعی به عنوان وسیله ای برای کاهش عدم تقارن اطلاعاتی بین شرکت ها و سرمایه گذاران به منظور بهبود دسترسی خود به سرمایه خارجی استفاده کنند, ازاین رو رقابت بازار محصول می تواند منجر به افشای مسئولیت اجتماعی بیشتر شرکت ها شود. مشارکت های اجتماعی ممکن است در شرایط محدودیت مالی, تهدیدی برای عملکرد مالی شرکت ها باشد و در زمان نااطمینانی اقتصادی, شرکت ها در هزینه های خود با احتیاط بیشتری عمل می کنند و ممکن است شرکت ها گزارشگری مسئولیت اجتماعی را محدود نمایند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button