مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

28
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

17
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

از گریزان تا عاشق (معادله ایی برای تدریس خلاق ریاضی)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 درس ریاضی در بسیاری از مدارس به عنوان درسی کسل کننده و بی روح شناخته می شود که در آن شاهد بی انگیزگی دانش آموزان هستیم. این مقاله به بررسی علل این وضعیت و ارائه راهکارهای عملی برای ایجاد کلاس های ریاضی پویا و جذاب می پردازد. اولین و مهم ترین راهکار که در این مقاله معرفی می شود, برقراری ارتباط مؤثر با دانش آموزان است. روش هایی که در این بخش توضیح داده می شوند, بسیار ساده به نظر می رسند, اما به طور قابل توجهی با آنچه که تا به حال دیده اید متفاوت هستند. این روش ها نتیجه 12 سال پژوهش عملی و تجربه شخصی در تدریس ریاضی هستند و در عمل به شکلی مؤثر و تحول آفرین عمل کرده اند. دومین راهکار, انگیزه و انرژی معلم است؛ معلم باید خود پرکارترین فرد کلاس باشد, فردی که نه تنها به ریاضی, بلکه به رشد شخصیت و انگیزه دانش آموزان نیز اهمیت می دهد. از دیگر ارکان این رویکرد, عدالت, شفافیت در روند کلاس و درک عمیق از دغدغه ها و حساسیت های نوجوانان است. در نهایت, این مقاله تأکید می کند که اگر وارد حرفه معلمی می شوید, باید صبور, خویشتن دار, مسئولیت پذیر و پذیرای تفاوت افکار خود و دانش آموزانتان باشید و در رأس این هرم, باید عاشق ریاضی و تدریس باشید تا بتوانید تأثیر واقعی بر دانش آموزان بگذارید. با خواندن این مقاله, چند گام ساده اما معجزه گر را فرا خواهید گرفت که تحول عظیمی در کارتان به وجود خواهد آورد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button