مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

34
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

9
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی علل و عوامل تقابل آموزش علوم تجربی و برنامه های پرورشی دینی در شکل گیری جهان بینی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مسئله ی جهان بینی به ویژه در سن نوجوانی, موضوع مهمی می باشد که امروزه از دایره ی توجه خارج گردیده است. آینده ی کشور در دستان دانش آموزان است. اگر این موضوع نادیده گرفته شود و جهان بینی فرزندان کشورهای اسلامی, به انحراف از مسیر درست و الهی کشانده شود, نسل های آینده, کوشا و تلاشگر نخواهند بود. چرا که روحیه ی جهاد, تلاش و سازندگی از ارکان مهم ایدئولوژی اسلامی می باشد. در جهان بینی اسلامی, افراد حق و حقوقی شایسته ی مقام انسان دارند که نباید به دیگران اجازه ی پایمال نمودن آن را بدهند. اما با انحراف اذهان از این نوع از جهان بینی, انسان ها برده های بی جیره و مواجب دنیاخواهان و منفعت طلبان خواهند شد و نسل نوجوان نیز از این قاعده مستنثی نیست. بنابراین باید دانش آموزان به درستی مورد تعلیم قرار گیرند تا نقش خود را در ساختن کشور, به خوبی ایفا نمایند. در این زمینه, خانواده ها و مدارس به ویژه معلمان عزیز, نقش اساسی بر عهده دارند. به همین دلیل لازم است ابتدا والدین و معلمان, از جهان بینی و ایدئولوژی درست و سازنده برخوردار باشند و همچنین از اهمیت فن بیان متناسب با روحیه ی دانش آموزان و نحوه ی ارتباط گرفتن با نسل نوجوان, غافل نشوند. در این صورت می توان به آینده ی کشور امیدوار بود. به علاوه باید به عوامل مختلفی که قصد تخریب و فریب ذهن نوجوانان را دارند توجه کرده و با راهکارهای مناسب, آنها را بی أثر نمود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button