مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

23
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی و اولویت بندی آموزشی کارشناسان تصادفات

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 126

چکیده

 زمینه­ و هدف: آموزش تخصصی, مستمر و بروز کارشناسان تصادفات از مهمترین راهکارهای ارتقای دانش علمی و فنی است؛ به همین دلیل امروزه موضوع نیازسنجی و اولویت­بندی آموزشی جزء مسائل ضروری بوده که باید برای بهبود آن با هدف افزایش بهره­وری اقدام کرد. لذا هدف اصلی تحقیق حاضر نیازسنجی و اولویت­بندی آموزشی کارشناسان تصادفات پلیس راهور می­باشد.روش: این تحقیق از نظر هدف کاربردی, از نظر روش آمیخته از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری بخش­کیفی خبرگان پلیس راهور تهران­بزرگ و دانشگاه افسری­وتربیت پلیس امام حسن مجتبی علیه­السلام و در بخش­کمی کارشناسان عالی تصادفات مناطق 28گانه پلیس راهور تهران به تعداد 201 نفر می­باشند. نمونه­گیری در بخش کیفی به روش هدفمند مبتنی بر معیار و در بخش­کمی به روش تصادفی ساده بود. برای تحلیل داده­های گردآوری شده­ در بخش کیفی تحقیق از تحلیل تم با استفاده از نرم­افزار MAXQDA و در بخش­کمی از تحلیل عاملی تأییدی و برای اعتبارسنجی مدل بدست آمده در بخش کیفی از مدل­یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم­افزار Smart PLS انجام شد.یافته­ ها: بارهای عاملی جامعیت با مقدار 875/0 , ارزش­واعتبار با مقدار 866/0 , مشارکت با مقدار864/0 و مداومت با مقدار772/0 بیشتر از 5/0 هستند که در سطح 95/0 معنی­دار بود. بیشترین تأثیر نیازسنجی و اولویت­بندی آموزشی کارشناسان تصادفات مربوط به جامعیت با مقدار68/22 و کمترین تأثیر مربوط به مداومت با مقدار 792/12 می­باشد.نتایج: کارشناسان تصادفات نیاز بیشتری به کسب دانش تخصصی در خصوص مسائل مربوط به رسیدگی سوانح ترافیکی داشته که لازم است دامنه­ی مطلوبی از استانداردهای آموزشی با اولویت تنوع در برنامه­ها, تحولات جدید علمی, دانش فنی و علاقه­مندی­های دانشجویان در محتوای کتب درسی متناسب با نیازهای تخصصی و راهبردی آنها تغییر یابد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button