مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

21
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهره گیری از منابع دیداری شنیداری برای تقویت هوش روایی در کلاس ترجمه در ایران

صفحات

 صفحه شروع 407 | صفحه پایان 444

چکیده

 این مقاله برآمده از یک اقدام پژوهی تحلیلی و توصیفی است. در این پژوهش بر آن شدیم یک روش آموزشیِ ابداعی مبتنی بر توانش های شناختی برای آموزش ترجمه طراحی و پیاده سازی کنیم. در این روش آموزشی به منظور افزایش هوش روایی دانشجویان در کلاس ترجمه از منابع دیداری شنیداری واقعی در فرآیند آموزش استفاده کردیم. هدف اصلی ما در این اقدام پژوهی مطالعۀ تأثیرات شناختی روش آموزشی پیشنهادی مان بر شرکت کنندگان در دوره ای بود که به همین منظور طراحی و اجرا نمودیم. در دورۀ آموزشی ما دو گروه دانشجو با سطح زبانی مشابه متشکل از جمعاً نوزده دانشجو از مقطع کارشناسی ارشد در گرایش های ترجمه شناسی و ادبیات فرانسه از دانشگاه شهید بهشتی شرکت کردند. نتایج این پژوهش پس از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های تی دو نمونه وابسته و تحلیل همپراش, نشان داد که روش آموزشی پیشنهادی ما تأثیر مثبتی بر هوش روایی دانشجویان شرکت کننده در این دوره داشته است. با این حال, همچنین مشاهده شد که بین رشد سطوح هوش روایی در دانشجویان گرایش ادبیات فرانسه نسبت به دانشجویان گرایش مترجمی تفاوت معناداری وجود ندارد. این یافته نشان می دهد که این دو گروه از دانشجویان در نتیجۀ روش آموزشی مورد استفاده, سطح پیشرفت یکسانی را تجربه کردند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button