مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جهانی شدن، بین المللی شدن آموزش عالی و برنامه های درسی میان رشته ای

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 توجه روز افزون به برنامه های درسی میان رشته ای در آموزش عالی بیانگر وجود چالش هایی است که کار آمدی برنامه های درسی با تکیه بر موضوعات مجزا را در معرض نقدی جدی قرار می دهد. یکی از مهم ترین پدیده هایی که باعث وجود این چالش ها است, روند جهانی شدن می باشد. جهانی شدن –صرف نظر از دیدگاهی که در مقابل آن اتخاذ می کنیم- دلالت هایی را برای حوزه برنامه های درسی به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به افزایش و گسترش بی سابقه منابع علمی قابل دسترس دانشجویان از طریق فناوری های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی اشاره کرد.علاوه بر این حضور در بازار کار جهانی و انواع جدید مشاغل ,همچنین پذیرش مسوولیت های جدید دانشجویان بعنوان اعضای جوامع جهانی, ملی و محلی نیازمند کسب صلاحیت هایی است که در رویکرد سنتی موضوعات درسی مجزا قابل دسترسی نیست. در این راستا بین المللی شدن آموزش عالی فرایندی است که به عنوان راهکار و پاسخ منطقی برای چالش های برآمده از جهانی شدن توسط صاحب نظران آموز ش عالی و متعاقبا دانشگاه های پیشرو در جهان مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله با معرفی مختصر مفهوم جهانی شدن و همچنین بین المللی شدن و وجوه تمایز آن ها, به بررسی رویکردها و راهکارهای بین المللی شدن در عرصه برنامه های درسی آموزش عالی می پردازد و در ادامه با تکیه بر قر ائن و شواهد سعی دارد نشان دهد که حرکت به سمت بین المللی شدن آموزش عالی و اتخاذ رویکرد میان رشته ای در برنامه های درسی آموزش عالی با فراهم سازی زمینه ارتقاء فهم چشم اندازهای جهانی و کسب صلاحیت های شهروندی جهانی, می تواند پاسخ مطلوبی به الزامات دنیای امروز باشد که درهم تنیدگی پدیده ها, تنوع و تغییرات سریع از جمله مشخصات بارز آن هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حکیم زاده، رضوان. (1389). جهانی شدن, بین المللی شدن آموزش عالی و برنامه های درسی میان رشته ای. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 2(4 (پیاپی 8))، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/152508/fa

Vancouver: کپی

حکیم زاده رضوان. جهانی شدن, بین المللی شدن آموزش عالی و برنامه های درسی میان رشته ای. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1389؛2(4 (پیاپی 8)):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/152508/fa

IEEE: کپی

رضوان حکیم زاده، “جهانی شدن, بین المللی شدن آموزش عالی و برنامه های درسی میان رشته ای،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 1–17، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152508/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button