مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,339
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ناگویی خلقی، تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری و پارانوئید و بهنجار

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 65

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر مقایسه ناگویی خلقی, تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری, پارانوئید و بهنجار می باشد.روش: جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی 91-1390 (8344 نفر) می باشد. در مرحله اول برای شناسایی دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری و پارانوئید, 368 نفر از دانشجویان به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه بالینی چند محوری میلون-III روی آنها اجرا شد و در مرحله دوم با توجه به اینکه تحقیق حاضر علی - مقایسه ای می باشد, برای هر زیر گروه از دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری, پارانوئید و بهنجار 25 نفر انتخاب و پرسشنامه ناگویی خلقی تورنتو, پرسشنامه تکانشگری بارات و پرسشنامه شخصیتی گری - ویلسون روی هر سه گروه اجرا گردید. داده ها به کمک تحلیل واریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمرات ناگویی خلقی, تکانشگری و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت پارانوئید بیشتر از دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری و بهنجار است؛ در حالی که میانگین نمرات فعال سازی رفتاری در دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری بیشتر از دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت پارانوئید و بهنجار است.نتیجه گیری: این مطالعه نشان دهنده اهمیت نقش ناگویی خلقی, تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در درک و فهم بهتر آسیب شناسی اختلالات شخصیتی وسواسی - جبری و پارانوئید است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نریمانی، محمد، وحیدی، زهره، و ابوالقاسمی، عباس. (1392). مقایسه ناگویی خلقی, تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری و پارانوئید و بهنجار. روان شناسی بالینی، 5(2 (پیاپی 18))، 55-65. SID. https://sid.ir/paper/152667/fa

    Vancouver: کپی

    نریمانی محمد، وحیدی زهره، ابوالقاسمی عباس. مقایسه ناگویی خلقی, تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری و پارانوئید و بهنجار. روان شناسی بالینی[Internet]. 1392؛5(2 (پیاپی 18)):55-65. Available from: https://sid.ir/paper/152667/fa

    IEEE: کپی

    محمد نریمانی، زهره وحیدی، و عباس ابوالقاسمی، “مقایسه ناگویی خلقی, تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت وسواسی - جبری و پارانوئید و بهنجار،” روان شناسی بالینی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 55–65، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152667/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button