Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,000
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,273
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی تاثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان در شهر اصفهان بود.روش: روش پژوهش از نوع آزمایشی بوده و از طرح پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل استفاده شد. جامعه مورد مطالعه پژوهش را دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان های پسرانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 90- 89 تشکیل می دادند. نمونه گیری به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انجام شد و کودکانی که با توجه به ملاک های DSM–IV, اختلال نافرمانی مقابله ای را داشتند, شناسایی و از میان آنها 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه SNAP-IV بود که توسط والدین تکمیل گردید. سپس کودکان گروه آزمایش در 12 جلسه یک ساعته بازی درمانی شناختی- رفتاری شرکت کردند. برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها نیز از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که در مرحله پس آزمون و پیگیری, بین دو گروه آزمایش و کنترل, در میزان نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای تفاوت معنادار وجود دارد.نتیجه گیری: بنابر یافته های این مطالعه, روش بازی درمانی, سبب کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در کودکان مبتلا به این اختلال می شود و می توان از آن به عنوان یک روش مداخله ای موثر سود جست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، سهیلا، فرامرزی، سالار، و عابدی، احمد. (1391). تاثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان. روان شناسی بالینی، 4(4 (پیاپی 16))، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/152748/fa

    Vancouver: کپی

    صفری سهیلا، فرامرزی سالار، عابدی احمد. تاثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان. روان شناسی بالینی[Internet]. 1391؛4(4 (پیاپی 16)):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/152748/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا صفری، سالار فرامرزی، و احمد عابدی، “تاثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان،” روان شناسی بالینی، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16)، pp. 1–10، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا