مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,405
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای اقتصادی به ضرورت تغییر الگوی تولید و مصرف با تاکید بر نقش رسانه

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 57

چکیده

 در مقاله حاضر, به مباحث نظری اصلاح نظام تولید و مصرف در دستیابی به عدالت اقتصادی, نقش و کارکرد رسانه های جمعی در تقویت مبانی نظام سرمایه داری لیبرال, ضرورت بازبینی در روند تخصیص و توزیع منابع تولیدی و درآمدی به منظور اصلاح الگوی مصرف و بازنگری در نقش هدایت کننده رسانه های جمعی در اصلاح الگوی تولید و مصرف پرداخته شده است.طبق فرضیه ای که این پژوهش به دنبال بررسی و تایید آن است, رسانه از طریق ایجاد فضای ذهنی مناسب جهت پذیرش ضرورت اصلاح و بازبینی روند تخصیص و توزیع منابع تولیدی و درآمدها, به ایفای نقش تبلیغی و کارکرد فرهنگی و نظارتی مناسب در روند اصلاح الگوی مصرف می پردازد.همچنین نظر به اهمیت عدالت در دستیابی به اهداف کلان اقتصادی, سیاسی و فرهنگی و نقش اصلاح الگوی مصرف در این زمینه, تلاش شده است کارکرد رسانه های جمعی, بویژه رسانه ملی در این روند مورد مطالعه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پوراحمدی میبدی، حسین. (1389). رویکردهای اقتصادی به ضرورت تغییر الگوی تولید و مصرف با تاکید بر نقش رسانه. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 17(1 (پیاپی 61))، 31-57. SID. https://sid.ir/paper/152839/fa

    Vancouver: کپی

    پوراحمدی میبدی حسین. رویکردهای اقتصادی به ضرورت تغییر الگوی تولید و مصرف با تاکید بر نقش رسانه. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1389؛17(1 (پیاپی 61)):31-57. Available from: https://sid.ir/paper/152839/fa

    IEEE: کپی

    حسین پوراحمدی میبدی، “رویکردهای اقتصادی به ضرورت تغییر الگوی تولید و مصرف با تاکید بر نقش رسانه،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 17، no. 1 (پیاپی 61)، pp. 31–57، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152839/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button