مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مبانی مصرف گرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تاکید بر رسانه ملی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 30

چکیده

 از نظر مفهومی, میان مفاهیم «دین» و «سبک زندگی», رابطه ای علی قابل فرض است؛ به گونه ای که برخی از صاحبنظران معتقدند دین در شکل دهی به سبک زندگی نقش بسزایی دارد.در میان ادیان مختلف, «دین اسلام» به دلیل تاثیرگذاری بر سبک زندگی پیروان خود, مقامی برجسته و ممتاز دارد زیرا تنها به ارایه اصول و ارزش های کلی, بسنده نکرده و سنن و قوانین عملی بسیاری برای حوزه های مختلف زندگی بشر ارایه داده است؛ بنابراین, سبک زندگی ای که اسلام ارایه می دهد, طرح مهندسی ویژه ای را برای کاربرد در زندگی فردی و اجتماعی فراهم می کند.از دید مکاتب و نظریه پردازان غربی, مصرف, یکی از مولفه های مهم در سبک زندگی است چنان که اسلام نیز درباره آن دستورات بسیاری دارد. از این رو, در مقاله حاضر, ابتدا سبک زندگی و جایگاه مصرف در آن, از دیدگاه اندیشمندان غربی تعریف شده است و در ادامه, با اشاره به برخی از اصول و مبانی شریعت اسلام که تاثیر شگرفی بر سبک زندگی دینی دارند, اصول مصرف صحیح در اسلام و نقش رسانه ملی در ترویج آن بیان شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غلامرضایی، علی اصغر. (1389). مبانی مصرف گرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تاکید بر رسانه ملی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 17(1 (پیاپی 61))، 11-30. SID. https://sid.ir/paper/152841/fa

Vancouver: کپی

غلامرضایی علی اصغر. مبانی مصرف گرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تاکید بر رسانه ملی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1389؛17(1 (پیاپی 61)):11-30. Available from: https://sid.ir/paper/152841/fa

IEEE: کپی

علی اصغر غلامرضایی، “مبانی مصرف گرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تاکید بر رسانه ملی،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 17، no. 1 (پیاپی 61)، pp. 11–30، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152841/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button