مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی نحوه شکل گیری مفهوم «خود و دیگری» در انیمیشن بن تن، با تکیه بر روش فنی (جان فیسک) و پنج سطحی (رولان بارت)

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 154

چکیده

انیمیشن بن تن ازجمله سریال های موفقی است که برای کودکان تولید می شود. این سریال که میزان فروش بالای آن نشان از تفوق آن نزد مخاطبان دارد, روایت پسربچه امریکایی سفیدپوستی است که در یک سفر خانوادگی, به طور اتفاقی یک ساعت مچی پیدا می کند که به استفاده کنندگان خود, امکان تبدیل شدن به 10 موجود بیگانه را می دهد. فیلم ها و محصولات رسانه ای حاوی دلالت های نشانه ای, فرهنگی و اجتماعی جامعه تولیدکننده هستند, ازاین رو, می توانند دستمایه پژوهش هایی واقع شوند که نگرشی انتقادی نسبت به چنین متونی دارند. در میان پژوهش هایی که به این قبیل رویکردها می پردازند, به نقد پسااستعماری می توان اشاره کرد. نظریه و نقد پسااستعماری که مبتنی بر پیمایش متون قصدمند است, در پی عناصر دوگانه متنی است که قادر به تولید محورهای غیریت ساز هستند. ادوارد سعید بر آن است که مخاطبان حین برخورد با این محورها, نسبت به انتخاب یکی از دو وجه آن, از خود واکنش نشان می دهند. پژوهش حاضر با تکیه بر این چارچوب فکری, بر اساس روش واکاوی و تحلیل عمیق رمزگان های درون متنی و با بهره گیری از روش فیسک و بارت, به جستجوی محورهای غیریت ساز می پردازد و به نحوه ایجاد فرایندهای تولید خود و دیگری التفات نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شایگان فر، نادر، سجودی، فرزان، و تورجی، قاسم. (1397). واکاوی نحوه شکل گیری مفهوم «خود و دیگری» در انیمیشن بن تن, با تکیه بر روش فنی (جان فیسک) و پنج سطحی (رولان بارت). پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 25(2 (پیاپی 94) )، 129-154. SID. https://sid.ir/paper/152860/fa

    Vancouver: کپی

    شایگان فر نادر، سجودی فرزان، تورجی قاسم. واکاوی نحوه شکل گیری مفهوم «خود و دیگری» در انیمیشن بن تن, با تکیه بر روش فنی (جان فیسک) و پنج سطحی (رولان بارت). پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1397؛25(2 (پیاپی 94) ):129-154. Available from: https://sid.ir/paper/152860/fa

    IEEE: کپی

    نادر شایگان فر، فرزان سجودی، و قاسم تورجی، “واکاوی نحوه شکل گیری مفهوم «خود و دیگری» در انیمیشن بن تن, با تکیه بر روش فنی (جان فیسک) و پنج سطحی (رولان بارت)،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 25، no. 2 (پیاپی 94) ، pp. 129–154، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button