مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رسانه ملی و الگوی بهینه مصرف در ایران

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 148

چکیده

 هدف از نگارش این مقاله که با روش تحلیلی ـ نظری و بر اساس دیدگاه های مختلف مطالعات فرهنگی و رسانه ای صورت گرفته, بررسی نقش رسانه ملی در ارایه الگوی بهینه مصرف در ایران است. ضرورت این مطالعه, به وضعیت نابهنجار مصرف و اسراف در جامعه ایران و علل و عوامل موثر بر آن باز می گردد که رسانه ملی در مقابل آن وظایف و مسئولیت های خطیری بر عهده دارد.چگونگی بروز مصرف گرایی در ایران و پیامدهای آن, همچنین نقش رسانه ها بویژه رسانه ملی در تشدید یا کاهش این پدیده در جریان برنامه سازی و محتوای ارتباطات و پیام های تولید شده ساختار این مقاله را تشکیل می دهد. با توجه به چارچوب نظری, تجزیه و تحلیل یافته ها بیانگر نقش  مهم رسانه در ارایه الگوی مصرف صحیح است.بررسی رویکردهای نظری و یافته های پژوهشی بیانگر نقش  مهم رسانه در ارایه الگوی مصرف صحیح است. بر این اساس, راهکارهایی مانند آشنا کردن مخاطبان با پیامدهای مصرف زدگی, انجام مطالعات پیمایشی و پژوهشی در زمینه مصرف و موضوع های مرتبط, هم اندیشی با مردم و نخبگان, ارتقای محتوای برنامه ها, توجه به سیاست های فرهنگی و رسانه ای در زمینه تعدیل مصرف ازجمله پیشنهادهای ارایه شده برای تقویت نقش رسانه در اصلاح الگوی مصرف است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدالملکی، جعفر، و آقاپور، سیدمهدی. (1389). رسانه ملی و الگوی بهینه مصرف در ایران. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 17(2 (پیاپی 62))، 127-148. SID. https://sid.ir/paper/152904/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالملکی جعفر، آقاپور سیدمهدی. رسانه ملی و الگوی بهینه مصرف در ایران. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1389؛17(2 (پیاپی 62)):127-148. Available from: https://sid.ir/paper/152904/fa

    IEEE: کپی

    جعفر عبدالملکی، و سیدمهدی آقاپور، “رسانه ملی و الگوی بهینه مصرف در ایران،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 17، no. 2 (پیاپی 62)، pp. 127–148، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button