مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین شاخص های سواد تبلیغاتی مدیران رسانه های دیداری ایران

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 128

چکیده

 تولید محتوای اثربخش در تبلیغات رسانه های دیداری, نیازمند تسلط بر اصول و روش های اثرگذار بر کارآمدی تبلیغات است. تولید محتوای اثربخش به جای تأکید بر محدودیت تبلیغات بازارهای رقیب (سیاست های سلبی) به رقابت پذیری و حق انتخاب آزادانه مخاطب احترام می گذارد (سیاست های ایجابی). با توجه به مشکلات به کارگیری سیاست های سلبی از یک سو و افزایش رقبای داخلی و خارجی برای رسانه های دیداری در ایران از سوی دیگر, لزوم توجه به سمت عرضه کنندگان محتوا (سیاستگذاران و تصمیم گیران رسانه) از اهمیت بسزایی برخوردار است تا بتوانند با تولید محتوای مناسب و جذاب برای تقاضا (مخاطبان), با رسانه های رقیب به رقابت بپردازند؛ بنابراین, هدف از این مقاله, ردیابی و تحلیل شاخص ها و زیرشاخص هایی است که بر سواد تبلیغاتی تولیدکنندگان تبلیغات در رسانه های دیداری, اثربخشی بیشتری دارند؛ تا به کمک این شاخص ها عوامل اثرگذار بر تولید تبلیغات در رسانه های دیداری ایران ارزیابی و الگوهای آموزشی برای افزایش سواد تبلیغاتی طراحی شود. روش تحقیق این مقاله, تحلیل اسنادی (برای یافتن شاخص های عینی اثرگذار بر سواد تبلیغاتی), تحلیل پیمایشی (برای یافتن شاخص های ذهنی اثرگذار بر سواد تبلیغاتی) و تحلیل تلفیقی برون دادهای حاصل از این دو مرحله است. یافته اصلی پژوهش نیز معرفی 10 شاخص به عنوان مهم ترین شاخص های اثرگذار بر سواد تبلیغاتی مدیران رسانه های دیداری ایران بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاشنک، نسترن، طبیبی، سیدجمال الدین، و فرهنگی، علی اکبر. (1397). تعیین شاخص های سواد تبلیغاتی مدیران رسانه های دیداری ایران. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 25(1 (پیاپی 93) )، 105-128. SID. https://sid.ir/paper/152914/fa

    Vancouver: کپی

    پاشنک نسترن، طبیبی سیدجمال الدین، فرهنگی علی اکبر. تعیین شاخص های سواد تبلیغاتی مدیران رسانه های دیداری ایران. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1397؛25(1 (پیاپی 93) ):105-128. Available from: https://sid.ir/paper/152914/fa

    IEEE: کپی

    نسترن پاشنک، سیدجمال الدین طبیبی، و علی اکبر فرهنگی، “تعیین شاخص های سواد تبلیغاتی مدیران رسانه های دیداری ایران،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 25، no. 1 (پیاپی 93) ، pp. 105–128، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button