مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تبیین نقش ستارگان در فرایند ارتباطی پیام های ارتباط جمعی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 189

چکیده

 در بسیاری از پیام هایی که هر لحظه در رسانه های ارتباط جمعی تولید و منتشر می شوند, ستارگان عرصه های مختلف, حضوری غیرقابل انکار دارند. این حضور یا در اخباری است که به ابعاد مختلف فعالیت های ستارگان می پردازند, یا در پیام هایی است که ستارگان را برای تبلیغات بازرگانی, سیاسی و عقیدتی به کار می گیرند. در این مقاله تلاش شده است با مطالعه ای جامع, به بررسی و تبیین نقش ستارگان در فرایند ارتباطی پیام های ارتباط جمعی پرداخته شود. برای رسیدن به این هدف, روش تحلیل محتوا انتخاب شده است. در ابتدا مصاحبه هایی با استادان حوزه ارتباطات در دانشگاه های تهران طراحی و اجرا شده است و سپس بر پایه مصاحبه های انجام شده و مطالعه اسنادی, نامه ای الکترونیکی حاوی 5 پرسش کلی, تنظیم و برای 177 استاد حوزه های ارتباط جمعی, پژوهشگران رسانه ای و خبرگان حوزه ستارگان و مشاهیر در امریکا, انگلیس, استرالیا, هلند و ایران ارسال شده است. از میان پاسخ های دریافت شده, 20 پاسخ به همراه 2 مصاحبه برای تحلیل مناسب تشخیص داده شده و مصاحبه ها و پاسخ های منتخب, کدگذاری, تحلیل و نتایج آنها در قالب مدل ارائه شده است. بر اساس نتایج این پژوهش, ستاره ها در فرایندی مشخص, بر اثر تکرار نام, چهره و اخبار در رسانه ها خلق می شوند و از جذابیت آنها برای جلب توجه مخاطبان به پیام های رسانه ای در نقش حامل با نفوذ پیام استفاده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواجه جعفری، حسن، فرهنگی، علی اکبر، و ساروخانی، باقر. (1397). بررسی و تبیین نقش ستارگان در فرایند ارتباطی پیام های ارتباط جمعی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 25(3 (پیاپی 95) )، 163-189. SID. https://sid.ir/paper/152930/fa

    Vancouver: کپی

    خواجه جعفری حسن، فرهنگی علی اکبر، ساروخانی باقر. بررسی و تبیین نقش ستارگان در فرایند ارتباطی پیام های ارتباط جمعی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1397؛25(3 (پیاپی 95) ):163-189. Available from: https://sid.ir/paper/152930/fa

    IEEE: کپی

    حسن خواجه جعفری، علی اکبر فرهنگی، و باقر ساروخانی، “بررسی و تبیین نقش ستارگان در فرایند ارتباطی پیام های ارتباط جمعی،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 25، no. 3 (پیاپی 95) ، pp. 163–189، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button