مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اقتصاد سیاسی رسانه و انتخابات: تئوریزه کردن نابرابری های انتخاباتی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 62

چکیده

 در رویکرد اقتصاد سیاسی, رسانه های گروهی بویژه در دوران انتخابات, معرف ارزش های حاکم و عامل انتقال آن محسوب می شوند. در بسیاری از موارد بویژه در دوران انتخابات, محتوا و تولیدات رسانه های جمعی در خدمت منافع سیاسی و اقتصادی صاحبان قدرت قرار می گیرد و به این ترتیب, تفاوت و نابرابری در دسترسی به رسانه های جمعی که موقعیت های ممتاز بهره مندان برتر را در چنین شرایطی در پی دارد, خود مثالی از نابرابری در دسترسی به منابع است, یعنی جایی که محرومان از دسترسی به رسانه های جمعی نمی توانند در سطوح برابر و عادلانه به رقابت با کسانی که از این رسانه ها بهره مند هستند بپردازند. در جمهوری اسلامی ایران نیز جایگاه و نقش بزرگ ترین و تاثیرگذارترین ابزار رسانه ای انتخابات طی سال های اخیر (صدا و سیما) سبب شده است بسیاری از مردم, مبنای تصمیم گیری نهایی خود را جلسات گفتگو و مناظره نامزدها یا دیگر فرصت های تبلیغی ای قرار دهند که رسانه ملی برای انتقال مستقیم پیام این افراد به آحاد جامعه فراهم می آورد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پوراحمدی میبدی، حسین. (1388). اقتصاد سیاسی رسانه و انتخابات: تئوریزه کردن نابرابری های انتخاباتی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 16(1 (پیاپی 57))، 39-62. SID. https://sid.ir/paper/152943/fa

Vancouver: کپی

پوراحمدی میبدی حسین. اقتصاد سیاسی رسانه و انتخابات: تئوریزه کردن نابرابری های انتخاباتی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1388؛16(1 (پیاپی 57)):39-62. Available from: https://sid.ir/paper/152943/fa

IEEE: کپی

حسین پوراحمدی میبدی، “اقتصاد سیاسی رسانه و انتخابات: تئوریزه کردن نابرابری های انتخاباتی،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 16، no. 1 (پیاپی 57)، pp. 39–62، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152943/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button