مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقاله حاضر تاثیرات فناوری های نوین ارتباطی بر مدیریت رسانه را با روش اسنادی مورد بررسی قرار داده است. پنج خصوصیت دیجیتالی شدن محتوا, تعاملی بودن, شخصی سازی, آنی بودن و مستقیم بودن به عنوان ویژگی هایی شناسایی شدند که متاثر از فناوری های نوین به میزان متفاوتی در هر یک از رسانه ها ایجاد می شوند. سپس با عطف توجه به مدیریت رسانه ملی, مدلی برای تعامل مدیریت رسانه ملی با تحولات ناشی از فناوری های جدید پیشنهاد گردید که در آن آمیخته رسانه ای شامل رسانه های همگانی همچون تلویزیون, رادیو و رسانه های نوین مانند اینترنت و تلفن همراه, که برای چهار نوع متفاوت مخاطب یعنی مخاطب انبوه, مخاطب انبوه محدود با نیاز به دسترسی به رسانه سیال, مخاطب خاص با نیاز به اطلاعات شخصی شده و سرانجام مخاطب مشخص با نیاز به دسترسی دایم, همراه با چهار نوع محتوا یعنی محتوای همگانی, محتوای کاربرساخته, محتوای قطعه قطعه و محتوای پیشتاز در نظر گرفته شده است که هر یک از آنها توسط بخشی از آمیخته رسانه ای مورد توجه قرار می گیرند. سرانجام سیاست های کلان رسانه و نیز سودآوری اقتصادی, کلیت تعامل را تحت تاثیر قرار می دهند تا مدیریت رسانه منطبق با الزامات ناشی از فناوری های نوین اجرا شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خواجه ییان، داتیس، فرهنگی، علی اکبر، و هادوی نیا، عباس. (1388). طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 16(4 (پیاپی 60))، 11-36. SID. https://sid.ir/paper/152968/fa

Vancouver: کپی

خواجه ییان داتیس، فرهنگی علی اکبر، هادوی نیا عباس. طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1388؛16(4 (پیاپی 60)):11-36. Available from: https://sid.ir/paper/152968/fa

IEEE: کپی

داتیس خواجه ییان، علی اکبر فرهنگی، و عباس هادوی نیا، “طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 16، no. 4 (پیاپی 60)، pp. 11–36، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152968/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button