مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفاوت تاثیر کلمات ربط ساده و مرکب بر میزان برداشت مطلب در زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف از اجرای این تحقیق بررسی میزان درک مطلب از طریق متن های خواندنی که جملات آنها توسط حروف ربط ساده به هم ربط داده شده اند, در مقایسه با متن های خواندنی که جملات آنها توسط حروف ربط مرکب به هم ربط داده شده اند بوده است. بدین منظور, محقق جامعه آماری خود را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان قرار داد و دو کلاس به عنوان نمونه آماری خود با استفاده از پیش آزمون انتخاب کرد و دانشجویان این دو کلاس را به دو گروه سی نفره تقسیم بندی نمود. سپس با فاصله یک هفته در میان پنج سری آزمون در این کلاس ها اجرا گردید. در واقع ابزار سنجش برای تاثیر روش تدریس را همین آزمون ها تشکیل می دادند. نتایج به دست آمده را از طریق آزمون T و ANOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. نتایج حاکی از این بود که تفاوت معناداری بین این دو گروه وجود دارد: گروه تجربی یعنی گروهی که متن هایی که جملات آنها با حروف ربط ساده به هم ربط داده می شد می خواندند از گروه شاهد پیشی گرفت (t= 11.084, معنادار در p< 0.05). تحقیق همچنین نشان داد که تفاوت معناداری بین این دو گروه وجود دارد (F= 41.761, معنادار در p< 0.05) و نتایج آزمون شفه (Schefe) نشان داد که این تفاوت مربوط به روش های به کار گرفته شده است نه جنسیت افراد گروه.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلجی، حمیدرضا. (1390). تفاوت تاثیر کلمات ربط ساده و مرکب بر میزان برداشت مطلب در زبان انگلیسی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 6(3 (مسلسل 23))، 51-61. SID. https://sid.ir/paper/154098/fa

    Vancouver: کپی

    خلجی حمیدرضا. تفاوت تاثیر کلمات ربط ساده و مرکب بر میزان برداشت مطلب در زبان انگلیسی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛6(3 (مسلسل 23)):51-61. Available from: https://sid.ir/paper/154098/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا خلجی، “تفاوت تاثیر کلمات ربط ساده و مرکب بر میزان برداشت مطلب در زبان انگلیسی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 6، no. 3 (مسلسل 23)، pp. 51–61، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button