مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,971
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظریه میدان شکل ساز در یادگیری زبان

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف این پژوهش مطالعه و کاربرد نظریه میدان شکل ساز در حیطه یادگیری زبان است. روش پژوهش از نوع علی- مقایسه ای بوده و جامعه آماری آن کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در رشته های علوم انسانی به جز زبان های خارجی بودند. با استفاده از نمونه گیری خوشه ای 300 دانشجوی زن و مرد انتخاب شدند. با استفاده از نرم افزار آموزش زبان سواحیلی 20 لغت صحیح انتخاب شده و سپس با درهم ریختن حروف این لغات 20 کلمه در هم ریخته نیز تهیه گردید. با نرم افزار پاورپوینت 20 قاب شامل 20 لغت صحیح و 20 لغت درهم ریخته از زبان سواحیلی تهیه شد. همسانی درونی لغت های این قاب ها بر اساس آلفای کرونباخ 0.84 و پایایی بازآزمایی این لغت ها نیز معادل 0.87 برآورد شد. هر قاب به مدت 10 ثانیه برای آزمودنی ها به نمایش گذاشته شده و آنها لغاتی را که صحیح تشخیص می دادند, انتخاب و یادداشت می کردند. برای تحلیل داده ها از روش آزمون دو جمله ای استفاده شد. نتایج نشان داد که: 1. در 13 مورد از 20 مورد, انتخاب لغات درست به طور مشخصی بیشتر از انتخاب نادرست لغات بوده است. 2. لغات درست در 56.25 درصد از موارد, توسط شرکت کنندگان انتخاب شدند. 3. نظریه میدان شکل ساز در یادگیری مهارت کلامی پاسخگو است. 4. بین دقت ترسیم لغات صحیح و در هم ریخته زبان سواحیلی تفاوت وجود دارد. 5. بین زنان و مردان در دقت ترسیم لغات صحیح و در هم ریخته زبان سواحیلی تفاوت وجود ندارد. این یافته ها با پژوهش هایی که در سایر کشورها در مورد زبان های چینی و روسی انجام شده همخوانی دارد, بنابراین نظریه «میدان شکل ساز» در رابطه با جایگاه حافظه و تسهیل یادگیری در مهارت های کلامی پاسخگو است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ذبیحی، رزیتا، و احدی، حسن. (1390). بررسی نظریه میدان شکل ساز در یادگیری زبان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 6(3 (مسلسل 23))، 83-108. SID. https://sid.ir/paper/154102/fa

    Vancouver: کپی

    ذبیحی رزیتا، احدی حسن. بررسی نظریه میدان شکل ساز در یادگیری زبان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛6(3 (مسلسل 23)):83-108. Available from: https://sid.ir/paper/154102/fa

    IEEE: کپی

    رزیتا ذبیحی، و حسن احدی، “بررسی نظریه میدان شکل ساز در یادگیری زبان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 6، no. 3 (مسلسل 23)، pp. 83–108، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button