مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,298
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و بروندادهای نقش معلمان تازه کار

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 15

چکیده

 هدف از این مقاله بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و بروندادهای نقش معلمان تازه کار است. معلمانی که سابقه کاری بین 0تا 5 سال دارند. در سال 1390, تعداد آنها در شهر تهران 293 نفر بوده است. که همه به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه جامعه پذیری سازمانی و پیامدهای نقش جونز استفاده شده است برای کسب روایی پرسش نامه نظر صاحب نظران را جویا شدیم و پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد و مقدار آن 0.73 به دست آمد. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی (میانه, میانگین, درصد و ...) و تجزیه و تحلیل داده ها از آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شده است و از نرم افزار SPSS برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج به دست آمده مبین این نکته است که بین جامعه پذیری سازمانی و بروندادهای نقش معلمان رابطه معناداری وجود دارد و بین جامعه پذیری سازمانی و جهت یابی نقش رابطه مثبت و بین جامعه پذیری سازمانی و ابهام و تعارض نقش رابطه منفی بر قرار است. این نتایج بیانگر اهمیت جامعه پذیری سازمانی در مراکز آموزشی است. ضرورت این فرایند زمانی بیشتر احساس می شود که این فرایند منجر به رسیدن به هدف غایی کل نظام آموزشی یعنی یادگیری دانش آموزان می شود .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آرش، مجید، احمدی اصل، فرهاد، عباسی، جعفر، و علیپور، داوود. (1392). بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و بروندادهای نقش معلمان تازه کار. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 8(2 (مسلسل 30))، 7-15. SID. https://sid.ir/paper/154173/fa

    Vancouver: کپی

    آرش مجید، احمدی اصل فرهاد، عباسی جعفر، علیپور داوود. بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و بروندادهای نقش معلمان تازه کار. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛8(2 (مسلسل 30)):7-15. Available from: https://sid.ir/paper/154173/fa

    IEEE: کپی

    مجید آرش، فرهاد احمدی اصل، جعفر عباسی، و داوود علیپور، “بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و بروندادهای نقش معلمان تازه کار،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 8، no. 2 (مسلسل 30)، pp. 7–15، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154173/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button