مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روش های ترغیب معلمان به استفاده از طرح درس در دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان دماوند

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 136

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی روش های ترغیب معلمان به استفاده از طرح درس در دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان دماوند صورت گرفته است. برای این منظور با طراحی پرسش نامه ای, نظر 165 نفر از معلمان دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان دماوند در مورد طرح درس مورد پرسش واقع شد. داده های به دست آمده با آزمون های t تک گروهی, t گروه های مستقل و هم چنین تحلیل واریانس یک طرفه و با استفاده از نرم افزار spss مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان می دهد که عدم توانایی و آگاهی از نحوه تهیه طرح درس, مزایای آن, کمبود فرصت, حجم و نوع درس, گذراندن کلاس های آموزشی و واکنش مسوولان, همگی نقش مهمی در استفاده از طرح درس توسط معلمان دارند. بررسی متغیرهای جنسیت, وضعیت تاهل, سطح تحصیلات, سابقه کار, گذراندن دوره های آموزشی و رضایت شغلی با استفاده از طرح درس نیز مبین این مساله است که بین نظرات زنان و مردان, و بین آراء افراد متاهل و مجرد در استفاده از طرح درس تفاوت معناداری وجود دارد. بررسی متغیر سطح تحصیلات و استفاده از طرح درس نیز نشان داد که نظرهای معلمان با سطوح تحصیلی مختلف, متفاوت است. هم چنین با افزایش سابقه کار, عامل کمبود فرصت, اهمیت بیشتری در استفاده از طرح درس پیدا می کند. نظرهای معلمان دوره دیده و دوره ندیده در استفاده از طرح درس نیز, تفاوت معناداری داشته و معلمان دوره دیده بیش از معلمان دوره ندیده به عامل آگاهی از مزایای طرح درس تاکید داشته اند. همچنین, معلمان دارای رضایت شغلی متوسط, اهمیت کمتری را برای عامل گذراندن دوره های آموزش طرح درس در نظر می گیرند و با افزایش رضایت شغلی, استفاده از طرح درس افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نهاوندی، رضا، لشکری، کبری، و تلخابی علیشاه، علیرضا. (1390). بررسی روش های ترغیب معلمان به استفاده از طرح درس در دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان دماوند. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 6(4 (مسلسل 24))، 113-136. SID. https://sid.ir/paper/154187/fa

    Vancouver: کپی

    نهاوندی رضا، لشکری کبری، تلخابی علیشاه علیرضا. بررسی روش های ترغیب معلمان به استفاده از طرح درس در دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان دماوند. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛6(4 (مسلسل 24)):113-136. Available from: https://sid.ir/paper/154187/fa

    IEEE: کپی

    رضا نهاوندی، کبری لشکری، و علیرضا تلخابی علیشاه، “بررسی روش های ترغیب معلمان به استفاده از طرح درس در دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان دماوند،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 6، no. 4 (مسلسل 24)، pp. 113–136، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button