مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر نوع ارزشیابی (توصیفی- سنتی) بر جو کلاس، ویژگی های عاطفی و خلاقیت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 69

چکیده

 هدف اساسی مطالعه حاضر, بررسی اثر شیوه ارزشیابی بر جو کلاس, ویژگی های عاطفی و خلاقیت دانش آموزان در دوره ابتدایی بود. به این منظور 480 دانش آموز (240 نفر از کلاس های ارزشیابی توصیفی و 240 نفر متعلق به کلاس های ارزشیابی سنتی) پایه سوم ابتدایی با روش نمونه گیری تصادفی (مورگان, 1970) از استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری عبارت بودند از: آزمون شاخص زندگی کلاس درس (جانسون و جانسون, 1983), پرسش نامه کیفیت زندگی در مدرسه (آینلی و بورک, 1992) و آزمون تصویری تفکر خلاق تورنس (فرمB ). نتایج نشان داد که: بین آزمودنی های دو گروه (طرح ارزشیابی توصیفی) و ارزشیابی سنتی از نظر متغیرهای جو کلاسی (آموزش مشارکتی, فردگرایانه, رقابتی, انصاف در نمره دهی, بیگانگی از مدرسه, همبستگی کلاسی و حمایت اجتماعی), متغیرهای مربوط به ویژگی های عاطفی دانش آموزان (رضایت کلی از مدرسه, عاطفه منفی, رابطه با معلم, همبستگی اجتماعی, فرصت, موفقیت, ماجرا) و نیز نمره های خلاقیت دانش آموزان تفاوت معنادار وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحانی، عباس، و ماهر، فرهاد. (1386). اثر نوع ارزشیابی (توصیفی- سنتی) بر جو کلاس, ویژگی های عاطفی و خلاقیت دانش آموزان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 2(4 (مسلسل 8))، 55-69. SID. https://sid.ir/paper/154203/fa

    Vancouver: کپی

    روحانی عباس، ماهر فرهاد. اثر نوع ارزشیابی (توصیفی- سنتی) بر جو کلاس, ویژگی های عاطفی و خلاقیت دانش آموزان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(4 (مسلسل 8)):55-69. Available from: https://sid.ir/paper/154203/fa

    IEEE: کپی

    عباس روحانی، و فرهاد ماهر، “اثر نوع ارزشیابی (توصیفی- سنتی) بر جو کلاس, ویژگی های عاطفی و خلاقیت دانش آموزان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 2، no. 4 (مسلسل 8)، pp. 55–69، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button