هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان کازرون است. جامعه آماری پژوهش شامل همه دانش آموزان دوره متوسطه شاغل به تحصیل در دبیرستان های شهرستان کازرون در سال تحصیلی 85-86 است. تعداد 130 نفر از این دانش آموزان بر اساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق علی- مقایسه ای است و اطلاعات لازم با استفاده از پرسش نامه روحیه کارآفرینی صمد آقایی (α =12.19،(p<.001 جمع آوری شد. نتایج آماری حاصل از اجرای آزمونهای t ,F نشان داد که روحیه کارآفرینی دانش آموزانی که آموزش کارآفرینی دیده اند، نسبت به دانش آموزانی که آموزش ندیده اند، بالاتر است. همچنین دانش آموزانی که در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند، نسبت به سایر دانش آموزان که در رشته های نظری تحصیل می کنند، روحیه کارآفرینی بالاتری دارند. بین دانش آموزان با معدل بالا (17 به بالا) و دانش آموزان با معدل پایین (زیر 14)، از نظر روحیه کارآفرینی، تفاوت معناداری وجود ندارد. میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دختر و پسری که آموزش کارآفرینی می بینند با میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دختر و پسری که آموزش کارآفرینی نمی بینند، تفاوت معناداری دارد.