نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (8)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3472
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3472

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (8)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2168
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2168

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (8)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3106
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3106

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ناظم فتاح

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    11-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    866
  • دانلود: 

    237
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه آزاد اسلامی است و این که تا چه اندازه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از امکانات ICT استفاده می کنند. جامعه آماری مورد مطالعه شامل مدیران مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلیه واحدهای مناطق 12 گانه دانشگاه آزاد اسلامی است. کل مدیران مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی جزء نمونه پژوهش بوده است، به منظور جمع آوری اطلاعات لازم از یک پرسش نامه محقق ساخته (حاوی 28 ماده بسته پاسخ و دو مجموع سوال های مجزا به صورت باز) استفاده شد. برای تعیین ویژگی های روایی سنجی این پرسش نامه، روایی محتوایی آن با نظرخواهی از گروهی متخصصان تایید شد. علاوه برآن به منظور برآورد همسانی درونی بین سوال ها از روش محاسبه آلفای کرونباخ استفاده شد که α=0.873 به دست آمد. نتایج استفاده از روش آماری تحلیل t تک گروهی نشان می دهد که: در همه موارد به جز میزان استفاده از اینترنت برای ارتباط با بخش های مختلف سازمان، میزان استفاده از ICT برای رجوع به بخشنامه ها و مکاتبات اداری، تاثیر استفاده از ICT در ارزشیابی کارکنان، ظرفیت زیر ساختی برای استفاده از کتابخانه دیجیتالی و سطح پهنای باند اینترنتی برای استفاده از کتابخانه دیجیتالی بین میانگین نمونه و میانگین نظری تفاوت معنی داری در 23 سوال به اضافه میانگین کل نمره تفاوت معنی دار وجود دارد. با توجه به تفاوت بین این دو میانگین و همچنین مقدار میانگین نمونه و میانگین نظری (µ=3) می توان نتیجه گرفت که در اکثر موارد به جز متغیر «استفاده از دوره های on-line برای توسعه حرفه ای کارکنان»، «سطح صرف و اختصاص بودجه برای به کارگیری متخصصان«ICT» ، سطح آموزش کارکنان در مورد«ICT»، «میزان استفاده از کتابخانه دیجیتالی»، «وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مناطق 12 گانه» کمتر از حد متوسط است. و در 4 مورد اخیر از حد متوسط بالاتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 866

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 237 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بهاری سیف اله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    27-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3127
  • دانلود: 

    1048
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان رضایت زناشویی ازدواج های دانشجویی و عوامل موثر بر آن انجام شده است که در آن نقش جنسیت، رشته تحصیلی، هم زبانی، هم پایه بودن، سطح درآمد، فاصله سنی زوجین و در رضایت زناشویی دانشجویان مشمول این طرح مورد بررسی قرار گرفته است. از نظر هدف پژوهش کاربردی است که به روش غیرآزمایشی (علی – مقایسه ای) انجام شده است. حجم نمونه آماری برای هر یک از دو گروه آزمایشی و گواه 168 نفر منظور شده و ابزار تحقیق را دو پرسش نامه رضایت زناشویی ENRICH و پرسش نامه محقق ساخته تشکیل می دهد. برای تحلیل و بررسی داده ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی (آزمون t و (ANOVA استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های پژوهشی حاکی از آن است در نمونه مورد بررسی بین میانگین رضایت زناشویی در نوع ازدواج (ازدواج های دانشجویی و غیر دانشجویی)، جنسیت، هم زبان یا غیر هم زبان و سطح درآمد تفاوت معناداری وجود ندارد، اما این در بین میانگین رضایت زناشویی گروه نمونه با میانگین نظری جامعه، هم رشته یا غیر هم رشته بودن، در رشته های علوم انسانی با رشته های غیر علوم انسانی، هم پایه یا غیر هم پایه تحصیلی بودن و فاصله سنی زوجین تفاوت معنادار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3127

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1048 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دانش فرد کرم اله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    41-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1790
  • دانلود: 

    542
چکیده: 

هدف این مطالعه، بررسی رابطه سلامت سازمانی دانشگاه ها و میزان بوروکراتیک بودن ابعاد سه گانه ساختار (پیچیدگی، رسمیت گرایی و تمرکز گرایی) سازمانی است. در ضمن این بررسی، میزان بوروکراتیک بودن ابعاد سه گانه ساختار سازمانی و نوع دانشگاه ها نیز مورد مطالعه قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارکنان (اعضای هیات علمی و کارکنان اداری) دانشگاه های مورد مطالعه تشکیل می دهد. روش پژوهش حاضر پیمایشی است که تعداد 305 نفر (35 نفر مدیر و 270 نفر کارمند) از افراد جامعه در دو گروه مدیران و کارکنان به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار سنجش شامل مقیاس مرکز سنجش سلامت سازمانی و پرسش نامه سنجش بوروکراسی ساختار رابینز است. با توجه به این که سه سطح (پریشانی، عادی و سلامت) برای بررسی میزان سلامت سازمانی دانشگاه تعیین شده بود، نتایج تحقیق نشان داد که میزان سلامت سازمانی دانشگاه ها، همگی در سطح عادی قرار دارند، اما نتایج تحلیل واریانس یک طرفه نشان داد که بین میزان سلامت سازمانی دانشگاه ها تفاوت معنی داری وجود دارد. یافته های پژوهش همچنین نشان داد که ساختار سازمانی دانشگاه ها روی هم رفته در سطح متوسطی از بوروکراسی قرار دارند، با این حال ساختار دانشگاه ها در میزان برخورداری از رسمیت گرایی تفاوت معنی داری داشتند. همچنین این مطالعه نشان داد ابعاد سه گانه ساختار با نوع دانشگاه ها ارتباط دارند اما رسمیت گرایی با ضریب اتای 0.576 از بیش ترین ارتباط با نوع دانشگاه ها برخوردار است .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 542 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    55-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2118
  • دانلود: 

    1186
چکیده: 

هدف اساسی مطالعه حاضر، بررسی اثر شیوه ارزشیابی بر جو کلاس، ویژگی های عاطفی و خلاقیت دانش آموزان در دوره ابتدایی بود. به این منظور 480 دانش آموز (240 نفر از کلاس های ارزشیابی توصیفی و 240 نفر متعلق به کلاس های ارزشیابی سنتی) پایه سوم ابتدایی با روش نمونه گیری تصادفی (مورگان، 1970) از استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری عبارت بودند از: آزمون شاخص زندگی کلاس درس (جانسون و جانسون، 1983)، پرسش نامه کیفیت زندگی در مدرسه (آینلی و بورک، 1992) و آزمون تصویری تفکر خلاق تورنس (فرمB ). نتایج نشان داد که: بین آزمودنی های دو گروه (طرح ارزشیابی توصیفی) و ارزشیابی سنتی از نظر متغیرهای جو کلاسی (آموزش مشارکتی، فردگرایانه، رقابتی، انصاف در نمره دهی، بیگانگی از مدرسه، همبستگی کلاسی و حمایت اجتماعی)، متغیرهای مربوط به ویژگی های عاطفی دانش آموزان (رضایت کلی از مدرسه، عاطفه منفی، رابطه با معلم، همبستگی اجتماعی، فرصت، موفقیت، ماجرا) و نیز نمره های خلاقیت دانش آموزان تفاوت معنادار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2118

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1186 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صالحی محمد | کاشانی ندا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    71-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2173
  • دانلود: 

    842
چکیده: 

درطرح مدارس هوشمند، از یادگیری الکترونیک استفاده می شود که نشان دهنده یادگیری نوین است. مدارس هوشمند، مدارس الکترونیکی هستند و هدف این مدارس ایجاد یک ساختار منطقی و مناسب برای تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات و محتوای دروس به صورت هوشمند است به نحوی که فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت اساسی مبنای یادگیری قرار گیرد هدف اصلی این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در اجرای طرح مدارس هوشمند است این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی (زمینه یابی) است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران دبیرستان های استان مازندران ( (N=825است. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 265 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. با اجرای پرسش نامه های محقق ساخته ضریب اعتبار آن 0.89به دست آمد، اطلاعات لازم جمع آوری شد. نتایج حاصل از اجرای آزمون های آماری T تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک طرفه حاکی از آن است که بستر سازی مناسب و خلق محیط متناسب با فناوری اطلاعاتی و ارتباطی و وجود برنامه ریزی آموزشی متناسب با فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس، تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و وجود امکانات و منابع مالی از مولفه های اصلی برای اجرای طرح است. در ترتیب اولویت بر اساس جنسیت آموزش مهارت های عملی و استفاده از فناوری در زنان عامل موثر نسبت به مردان است. در پایان پیشنهادها و توصیه های کاربردی برای اجرای طرح ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2173

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 842 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    85-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    957
  • دانلود: 

    560
چکیده: 

اهداف مورد نظر در اجرای این پژوهش شناسایی مجراها و روش های دستیابی، شناسایی انواع مدارک و منابع، شناسایی ویژگی های فردی و شغلی و تعیین نقش اهمیت کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی در رفع نیازهای اطلاعاتی اساتید و تعیین موانع و مشکلات اعضای هیات علمی در فرآیند دستیابی به اطلاعات می باشد. جامعه آماری این پژوهش تمامی اعضای هیات علمی واحد رودهن است و برای نمونه گیری با توجه به محدودیت جامعه آماری بر اساس اطلاعات معاونت پژوهشی واحد، فهرستی از همه اعضای هیات علمی شاغل به صورت تمام وقت و نیمه وقت در اختیار قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه هایی است که حاوی 21 سوال باز و بسته بوده که برمبنای پرسش های اساسی پژوهشی طراحی و تنظیم شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 957

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 560 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مشایخ پری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    101-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3502
  • دانلود: 

    1180
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان کازرون است. جامعه آماری پژوهش شامل همه دانش آموزان دوره متوسطه شاغل به تحصیل در دبیرستان های شهرستان کازرون در سال تحصیلی 85-86 است. تعداد 130 نفر از این دانش آموزان بر اساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق علی- مقایسه ای است و اطلاعات لازم با استفاده از پرسش نامه روحیه کارآفرینی صمد آقایی (α =12.19،(p<.001 جمع آوری شد. نتایج آماری حاصل از اجرای آزمونهای t ,F نشان داد که روحیه کارآفرینی دانش آموزانی که آموزش کارآفرینی دیده اند، نسبت به دانش آموزانی که آموزش ندیده اند، بالاتر است. همچنین دانش آموزانی که در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند، نسبت به سایر دانش آموزان که در رشته های نظری تحصیل می کنند، روحیه کارآفرینی بالاتری دارند. بین دانش آموزان با معدل بالا (17 به بالا) و دانش آموزان با معدل پایین (زیر 14)، از نظر روحیه کارآفرینی، تفاوت معناداری وجود ندارد. میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دختر و پسری که آموزش کارآفرینی می بینند با میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دختر و پسری که آموزش کارآفرینی نمی بینند، تفاوت معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1180 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    115-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3150
  • دانلود: 

    2248
چکیده: 

هدف از این پژوهش یافتن پاسخ این سوال است که عوامل گسترش و ترویج کارآفرینی در دانشگاه چیست؟ در این راستا شناسایی موانع و عوامل توسعه و گسترش کارآفرینی در دانشگاه مدنظر است و در نهایت راهکارهای عملی به منظور ارتقا و توسعه کارآفرینی در بین دانش آموختگان دانشگاه ارایه می گردد. در این پژوهش جامعه آماری، کلیه اعضای هیات علمی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 8 است. برای تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول حجم نمونه، و به روش تصادفی چند مرحله ای 600 نفر از اساتید به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای جمع آوری اطلاعات، از پرسش نامه ای مشتمل بر 20 سوال استفاده شد که بر اساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت تنظیم شده و به منظور روایی و پایایی آن از نظر متخصصان و همچنین محاسبه ضریب آلفای کرونباخ که شاخص همگونی درونی پرسش ها است (0.79) استفاده شد. به جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (مجذور کای) به منظور مقایسه نظرات اساتید استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی از این است که: ایجاد تفکر کارآفرینی در میان دانش آموختگان دانشگاه در توسعه کارآفرینی موثر است. همچنین آموزش های تخصصی و کاربردی در زمینه کارآفرینی و در توسعه آن تاثیر زیاد دارد. این پژوهش نشان داد که معرفی فرصت های کارآفرینی در دانشگاه در ایجاد تسهیلات برای توسعه قابلیت های حرفه ای و کارآفرینی بسیار موثر است. یافته دیگر پژوهش حاکی از آن است که آموزش های رایج دانشگاهی به میزان کمی قادر به تقویت انگیزه کارآفرینی و آمادگی برای احراز شغل و حرفه معین می شوند. نهایت آنکه توسعه کارآفرینی در میان دانشجویان بستگی زیادی به توسعه و ارتقای رفتار کارآفرینانه افراد، از طریق ترویج، آموزش، حمایت و شناخت مستعدان کارآفرینی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3150

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2248 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0