مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه جو سازمانی با سبک مدیریت و آثار آن بر معلمان مدارس ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی رابطه ی جو سازمانی با سبک مدیریت و آثار آن بر معلمان مدارس ابتدایی بود. اهداف ویژه عبارتند از: 1- تعیین نوع جو سازمانی حاکم بر این مدارس, 2- تعیین نوع مدیریت حاکم بر این مدارس, 3- تعیین رابطه جو سازمانی با نوع مدیریت, 4- تعیین رابطه جو سازمانی و نوع مدیریت با ویژگی های دموگرافیک معلمان.روش مطالعه, توصیفی از نوع همبستگی بود. برای ارزیابی متغیرها از پرسش نامه جو سازمانی هالپین و کرافت, و پرسش نامه تعیین مدیریت لوتانز استفاده شد. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, متناسب با حجم جامعه استفاده گردید. داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی, آزمون تحلیل واریانس, آزمون آماری مربع کای و ضریب همبستگی پیرسون با به کارگیری نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شد.نتایج پژوهش نشان داد که:- بین جو سازمانی و مدارس ابتدایی دولتی و غیرانتفاعی شهر تهران تفاوت معناداری وجود دارد.- بین جو سازمانی مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه شهر تهران تفاوت معناداری وجود دارد.- بین جو سازمانی مدارس ابتدایی شهر تهران و سبک های مدیریت (رابطه مدار و وظیفه مدار) تفاوت معناداری وجود دارد.- بین مدرک تحصیلی مدیر و نوع مدرسه و نوع سبک مدیریت ارتباط معناداری وجود ندارد.نوع مدیریت 72.97% مدارس رابطه مدار و جو سازمانی 75.68% مدارس باز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امین بیدختی، علی اکبر، و پرورش، پروانه. (1387). بررسی رابطه جو سازمانی با سبک مدیریت و آثار آن بر معلمان مدارس ابتدایی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 3(4 (مسلسل 12))، 25-41. SID. https://sid.ir/paper/154230/fa

    Vancouver: کپی

    امین بیدختی علی اکبر، پرورش پروانه. بررسی رابطه جو سازمانی با سبک مدیریت و آثار آن بر معلمان مدارس ابتدایی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1387؛3(4 (مسلسل 12)):25-41. Available from: https://sid.ir/paper/154230/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر امین بیدختی، و پروانه پرورش، “بررسی رابطه جو سازمانی با سبک مدیریت و آثار آن بر معلمان مدارس ابتدایی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 3، no. 4 (مسلسل 12)، pp. 25–41، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button