Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,318
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

877
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مدل اولویت بندی ایمن سازی معابر پیاده شهری با محوریت شبکه های عصبی مصنوعی (ANN)

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 54

چکیده

 تصادفات پدیده ای چند علتی است که نمی توان آن را با در نظر گرفتن عواملی محدود به طور کامل کنترل و مدیریت کرد. یکی از مهم ترین عوامل موثر در اولویت بندی معابر پر خطر شهری (تصادف خیز) برای عابران پیاده, عوامل محیطی وقوع تصادف است که تاکنون در روش های موجود به طور جامع در نظر گرفته نشده است. اولویت بندی این معابر را نمی توان بدون در نظر گرفتن و استفاده از آمار و اطلاعات وضع موجود, از ترکیب های خطی و مدل های ساده ریاضی مورد بررسی قرار داد زیرا تصمیم گیری درباره انتخاب معابر پرخطر را دچار مشکل می کند. در این تحقیق با ارایه روش مشاهده ای با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی, مدلی جدید به منظور اولویت بندی معابر پر خطر شهری با محوریت عابران پیاده ارایه می شود. در این روش, معابر شهری مذکور با درنظرگرفتن هم زمان پارامترهای هندسی, ترافیکی و کنترلی با استفاده از یک مدل ارایه شده با شبکه های عصبی مصنوعی و آمار و اطلاعات تصادفات عابران پیاده به عنوان مدل پیش بینی و به دنبال آن, استفاده از داده های تصادفات و خطرپذیری معابر به عنوان مدل اولویت بندی ارایه شده است. از عوامل موثر در تولید این مدل می توان به طول معابر, عرض معابر, عرض پیاده روها, پارک حاشیه ای معابر, عرض میانه معبر, محدودیت سرعت معبر, روشنایی معابر, کیفیت رویه آسفالت معابر, میزان تفکیک سواره رو و پیاده رو, کاربری اطراف معابر, میزان حضور پلیس در معابر, میزان تناسب سرعت با کاربری در معابر, تناسب گذرگاه های عرضی و شیب معابر اشاره کرد. استفاده از مدل ارایه شده با عوامل ذکر شده در این تحقیق, دقت و کارایی فرآیند اولویت بندی معابر پرخطر شهری برای عابران پیاده, با استفاده از آمار و اطلاعات تصادفات به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حدیقه جوانی، محسن، صفارزاده، محمود، و ناصرعلوی، سیدصابر. (1389). بررسی مدل اولویت بندی ایمن سازی معابر پیاده شهری با محوریت شبکه های عصبی مصنوعی (ANN). مطالعات مدیریت ترافیک، 5(16)، 39-54. SID. https://sid.ir/paper/154264/fa

    Vancouver: کپی

    حدیقه جوانی محسن، صفارزاده محمود، ناصرعلوی سیدصابر. بررسی مدل اولویت بندی ایمن سازی معابر پیاده شهری با محوریت شبکه های عصبی مصنوعی (ANN). مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1389؛5(16):39-54. Available from: https://sid.ir/paper/154264/fa

    IEEE: کپی

    محسن حدیقه جوانی، محمود صفارزاده، و سیدصابر ناصرعلوی، “بررسی مدل اولویت بندی ایمن سازی معابر پیاده شهری با محوریت شبکه های عصبی مصنوعی (ANN)،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. 5، no. 16، pp. 39–54، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا