مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش میزان اثربخشی نور طبیعی بر کاهش استرس دانش آموزان در فضاهای آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 133

چکیده

استرس, رابطه ای خاص بین فرد و محیط است که در این حالت, شخص محیط را فراتر از منابع خود یا تهدید کننده سلامت خود ارزیابی می کند. عوامل مختلفی در ایجاد استرس نقش دارد. یکی از این عوامل, عوامل محیطی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر نور طبیعی بر کاهش استرس دانش آموزان در کلاس درس انجام شده است. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات همبستگی است و به لحاظ هدف, تحقیقی کاربردی می باشد. روش تحقیق, روش پیمایشی و ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه استاندارد سنجش استرس, اضطراب و افسردگی (DASS-21) است. روایی این پرسشنامه با توجه به آلفای کرونباخ معادل 0. 897 مورد تایید قرار گرفت. پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 22 تحلیل شد. روش آزمون و بررسی فرضیات تحقیق با استفاده از آماره استیودنت (t), همبستگی پیرسون و رگرسیون صورت گرفت, هم چنین از آزمون لوین نیز جهت اثبات فرضیه تحقیق استفاده شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که بین استرس, اضطراب و افسردگی با وضعیت نور با ضریب همبستگی های به ترتیب 0. 634, 0. 742 و 0. 698 در سطح معنی داری 0. 01 رابطه وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی، فاطمه، و موحد، خسرو. (1396). سنجش میزان اثربخشی نور طبیعی بر کاهش استرس دانش آموزان در فضاهای آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(2 )، 127-133. SID. https://sid.ir/paper/155303/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی فاطمه، موحد خسرو. سنجش میزان اثربخشی نور طبیعی بر کاهش استرس دانش آموزان در فضاهای آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛12(2 ):127-133. Available from: https://sid.ir/paper/155303/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه ایمانی، و خسرو موحد، “سنجش میزان اثربخشی نور طبیعی بر کاهش استرس دانش آموزان در فضاهای آموزشی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 2 ، pp. 127–133، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button