مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,107
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی محتوای الکترونیکی برنامه درسی آموزش توسعه پایدار در نظام آموزش عالی-رویکرد کیفی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 181

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, طراحی محتوای الکترونیکی برنامه درسی آموزش توسعه پایدار در نظام آموزش عالی بود. طرح پژوهش کیفی و به طور ویژه «مطالعه موردی کیفی» بوده است؛ جامعه آماری عبارت بود از: 1-تمامی اعضای هیات علمی رشته های مهندسی عمران, معماری, کشاورزی؛ 2-تمامی اعضای هیات علمی رشته روان شناسی تربیتی دانشگاه شیراز و 3-تمامی متخصصین, صاحب نظران و پژوهش گران حوزه برنامه ریزی درسی و اموزش الکترونیکی. برای جمع اوری داده ها از پرسشنامه و مصاحبه استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار Nvivo نسخه 8 از طریق فن تحلیل مضمون مورد تحلیل قرار گرفتند. طرح محتوای برنامه درسی آموزش توسعه پایدار در نظام آموزش عالی ایران, به عنوان مضمون فراگیر, 4 مضمون سازمان دهنده و 73 مضمون پایه شناسایی و شبکه مضامین استخراج شد. چارچوب برنامه درسی آموزش توسعه پایدار در سطح آموزش عالی در قالب عناصر دوازده گانه: هدف, محتوا, نقش مربی, نقش فراگیرنده, روش یاددهی-یادگیری, ارزشیابی, مواد آموزشی, نوع برنامه درسی, سطح تحصیلی, مشارکت کنندگان در طراحی و اجرای برنامه درسی, مکان آموزش, زمان آموزش, طراحی شد و برنامه درسی نیز در پنج فصل, پنج عنوان و شانزده سر فصل تدوین گردید. به طوریکه, می توان این برنامه درسی تدوین شده را در قالب کتاب اموزشی, به صورت درس دو واحدی-عمومی در رشته های مختلف, از جمله مهندسی عمران, معماری, کشاورزی به صورت الکترونیکی تدریس کرد. بدیهی است که یافته های این پژوهش امکان آموزش توسعه پایدار در سطح آموزش عالی بر مبنای محتوای الکترونیکی را فراهم آورده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، سمیه، زینلی پور، حسین، زارعی، اقبال، و محمدی، مهدی. (1396). طراحی محتوای الکترونیکی برنامه درسی آموزش توسعه پایدار در نظام آموزش عالی-رویکرد کیفی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(2 )، 167-181. SID. https://sid.ir/paper/155304/fa

    Vancouver: کپی

    زارع سمیه، زینلی پور حسین، زارعی اقبال، محمدی مهدی. طراحی محتوای الکترونیکی برنامه درسی آموزش توسعه پایدار در نظام آموزش عالی-رویکرد کیفی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛12(2 ):167-181. Available from: https://sid.ir/paper/155304/fa

    IEEE: کپی

    سمیه زارع، حسین زینلی پور، اقبال زارعی، و مهدی محمدی، “طراحی محتوای الکترونیکی برنامه درسی آموزش توسعه پایدار در نظام آموزش عالی-رویکرد کیفی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 2 ، pp. 167–181، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button