مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,880
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ابعاد فیزیکی کلاس بر ارتقا مشارکت دانش آموزان در فرایند یادگیری فعال

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 212

چکیده

 ادراک و تجربه کسب شده درون مدرسه معاصر نتوانسته زمینه ساز مناسب یادگیری فعال انسان باشد. به طورکلی مشارکت کردن رکن اصلی در یادگیری فعال است که امروزه تعلیم و تربیت و یادگیری در دوره راهنمایی, بر مشارکت فعال دانش آموزان در جریان یادگیری, تاکید دارد. با توجه به اهمیت یادگیری فعال در این مقاله مولفه های موثر در این نوع یادگیری مشخص گردید, از بین 3 مولفه موثر در یادگیری فعال, مولفه مشارکت در فرایند یادگیری انتخاب می گردد که بعد از بررسی و مطالعه الگو, عوامل موثر بر مشارکت کودک در فرایند یادگیری به ترتیب 2 الگو شامل الگوی اجتماعی, الگوی فعالیتی برای مشارکت در فرایند یادگیری تعیین گردید. در این مقاله که روش تحقیق مورداستفاده ترکیبی از دو روش کمی و کیفی است, در بخش کمی از آزمون T تک متغیره و در بخش کیفی از روش نمونه موردی و روش تحلیل محتوا در تحلیل مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. جامعه آماری در بخش کمی شامل 279 نفر از دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر بجنورد و در بخش کیفی شامل 43 نفر از دانش آموزان مقطع هفتم در یکی از مدارس راهنمایی پسرانه شهر بود. نتایج تحقیق نشان داد اکثریت پاسخ دهنده ها اندازه کوچک کلاس را ترجیح می دهند. یافته های تحقیق با تاکید بر مفهوم مشارکت در فرایند یادگیری, معیارهای تعاملات اجتماعی, فعالیت فردی و گروهی, درگیری و تجربه در فرایند یادگیری را برای طراحی فضای بسته آموزشی مطرح می سازند که درنهایت تعاملات به عنوان مهم ترین معیار مطرح گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارغیانی، مصطفی، فیضی، محسن، و یزدانفر، سیدعباس. (1396). تاثیر ابعاد فیزیکی کلاس بر ارتقا مشارکت دانش آموزان در فرایند یادگیری فعال. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(3)، 197-212. SID. https://sid.ir/paper/155330/fa

    Vancouver: کپی

    ارغیانی مصطفی، فیضی محسن، یزدانفر سیدعباس. تاثیر ابعاد فیزیکی کلاس بر ارتقا مشارکت دانش آموزان در فرایند یادگیری فعال. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛11(3):197-212. Available from: https://sid.ir/paper/155330/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی ارغیانی، محسن فیضی، و سیدعباس یزدانفر، “تاثیر ابعاد فیزیکی کلاس بر ارتقا مشارکت دانش آموزان در فرایند یادگیری فعال،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 3، pp. 197–212، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155330/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button