مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

973
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی عامل های آموزشی با سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 48

چکیده

 ارزیابی سبک یادگیری دانشجویان و دانستن این که آنان چگونه یاد می گیرند و استفاده از روش های تدریس مناسب برای بهبود کیفیت یادگیری آنان اهمیت زیادی دارد. هدف این پژوهش, بررسی رابطه ی عامل های آموزشی با سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران بود. این پژوهش از نوع کاربردی است و جامعه آماری آن را دانشجویان گرایش های کشاورزی دانشگاه تهران (N=1300) تشکیل دادند که 300 تن از آنان با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب به عنوان نمونه تعیین و انتخاب شدند. از پرسشنامه, شامل ویژگی های فردی و تحصیلی و شاخص سبک های یادگیری سولمان و فیلدر به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. قابلیت اعتماد شاخص سبک یادگیری با استفاده از آزمون همتای وارک تایید شد و برای تایید روایی و پایایی سایر بخش های پرسشنامه به ترتیب از نظر متخصصان و محاسبه پایایی مرکب استفاده شد. نتایج نشان دادند که از نظر بعد پردازش, 60 درصد از دانشجویان دارای سبک یادگیری فعال, به لحاظ بعد دریافت, 55 درصد از سبک یادگیری شهودی, از نظر بعد ارایه, 56.7 درصد دارای سبک یادگیری شفاهی و به لحاظ بعد درک و فهم, 58.3 درصد از دانشجویان دارای سبک یادگیری مرحله گرا بودند. محاسبه ی همبستگی اسپیرمن نشان داد که بین سبک های یادگیری و به کارگیری روش های تدریس و منبع های درسی (به استثنای جزوه درسی), در مورد دانشجویان فعال- تفکرگرا و کتاب درسی و ترکیبی از منبع ها در مورد دانشجویان حسی گرا- شهودی رابطه ی معنی داری وجود ندارد. نتیجه ی آزمون من وایت نی گویای آن بود که تفاوت معنی داری بین سبک یادگیری دانشجویان بر پایه جنس و مقطع تحصیلی وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، سیدیوسف، و رضایی، مسعود. (1395). رابطه ی عامل های آموزشی با سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(37)، 32-48. SID. https://sid.ir/paper/200403/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی سیدیوسف، رضایی مسعود. رابطه ی عامل های آموزشی با سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1395؛-(37):32-48. Available from: https://sid.ir/paper/200403/fa

    IEEE: کپی

    سیدیوسف حجازی، و مسعود رضایی، “رابطه ی عامل های آموزشی با سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 37، pp. 32–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200403/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button