مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اخلاق در مدیریت سلامت

صفحات

 صفحه شروع 575 | صفحه پایان 578

چکیده

 سردبیر محترم, مدیریت فرآیند برنامه ریزی, سازماندهی, رهبری و کنترل فعالیت های سازمان و استفاده بهینه و اثربخش از منابع انسانی, مالی, فیزیکی و اطلاعاتی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده سازمان است. هدف نهایی مدیریت, افزایش بهره وری سازمان است. بهره وری مجموع اثربخشی (میزان تحقق اهداف تعیین شده) و کارایی (نسبت ستاده به داده) است. مدیران مؤثر با طراحی و بهبود مستمر ساختارهای سازمانی, تقویت فرهنگ سازمانی مبتنی بر مشارکت و یادگیری و به کارگیری استراتژی های نوآورانه و برنامه های عملیاتی مدون, تلاش می کنند با کمترین مصرف منابع مالی, انسانی, فیزیکی, اطلاعاتی و زمانی, به حداکثر نتایج مطلوب دست یابند. این فرآیند منجر به بهبود کیفیت محصولات و خدمات, افزایش رضایت مشتریان, و در نهایت, پایداری و رقابت پذیری سازمان می شود. مدیر یا مبصر؛ مسأله این است. هدف از استخدام مدیر, افزایش بهره وری سازمان است. در غیر اینصورت, مدیر بیشتر شبیه یک مبصر است که نقش او حفظ وضع موجود, آرام نگه داشتن سازمان و جلوگیری از بروز چالش یا تعارض است. چنین مدیری تغییری در سازمان ایجاد نمی کند تا موجب نارضایتی کارکنان و سایر مدیران نشود. در نتیجه, سازمان در بلندمدت دچار رکود شده و عملکرد آن به تدریج کاهش خواهد یافت. معیار موفق بودن مدیر, میزان افزایش بهره وری سازمان است. عملکرد مدیر باید منجر به بهبود شاخص های عملکردی کلیدی سازمان شود. برخی از شاخص های بهره ‎وری سازمان های بهداشتی و درمانی عبارتند از نسبت کارکنان به تخت فعال, میزان کیفیت خدمات سلامت ارائه شده, درصد اشغال تخت, میزان گردش تخت, میزان رضایت شغلی کارکنان, میزان رضایت بیماران, میزان سود سازمان, میزان مرگ و میر و امید زندگی مردم جامعه تحت پوشش. میزان تغییر مثبت در این شاخص ها بیانگر عملکرد مدیر بهداشتی و درمانی است. . .

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button