مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل

صفحات

 صفحه شروع 603 | صفحه پایان 614

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل است. تحقیق حاضر در دو مرحله پیمایشی و دلفی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را در مرحله اول, اساتید حق التدریس و اعضای هیات علمی و در مرحله دوم, اعضای هیات علمی رشته مدیریت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تشکیل می دادند تعداد نمونه در مرحله اول 136 نفر و در مرحله دوم 20 نفر بودند. روش نمونه گیری در مرحله اول, تصادفی طبقه ای و در مرحله دوم, مبتنی بر هدف بود. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته یادگیری الکترونیکی بود. تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل اندازه گیری ساختاری (تحلیل عاملی تاییدی) و برای تعیین یادگیری الکترونیکی از روش سه دوره ای دلفی استفاده شد. یافته های تحقیق شامل 77 متغیر آشکار و 8 مفهوم اساسی (زیرساخت های فناوری اطلاعات, کیفیت سیستم آموزشی, خودیادگیری, حمایت از یادگیرندگان, شناسایی و ثبت نیازهای آموزشی, مدیریت ارزش ها, مواد آموزشی, آموزش مبتنی بر جامعه) بود در مرحله اول, برازش مدل تایید شد و نشان داد که سازه ها در سطح رضایت بخش روایی قرار دارند. در مرحله دوم؛ کیفیت سیستم آموزشی, زیرساخت های فناوری اطلاعات, خودیادگیری و حمایت از یادگیرندگان, به عنوان ابعاد یادگیری الکترونیکی شناسایی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سربلند، خیراله. (1398). ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(3 )، 603-614. SID. https://sid.ir/paper/155372/fa

    Vancouver: کپی

    سربلند خیراله. ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(3 ):603-614. Available from: https://sid.ir/paper/155372/fa

    IEEE: کپی

    خیراله سربلند، “ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 3 ، pp. 603–614، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button